Τα ηλεκτρικά πληρώνουν λιγότερους φόρους - Τι γλιτώνουν;
Οι φόροι στα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα υψηλοί, γεγονός που ανεβάζει πολύ την τιμή τους σε σχέση με άλλες χώρες. Όμως, ποια είναι η φορολογία στα ηλεκτρικά;
- -
- -
Η Ελλάδα έχει μία από τις υψηλότερες φορολογίες στα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, με το ΦΠΑ να ανέρχεται στο 24%. Φυσικά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και το Τέλος Ταξινόμησης που ανεβάζει ακόμα περισσότερο το τελικό κόστος.
Όλοι αυτοί οι φόροι έχουν αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των τιμών των οχημάτων, ενώ στα πιο ακριβά μοντέλα οι φόροι μπορεί ακόμα και να διπλασιάσουν την τελική τιμή που καλούμαστε να πληρώσουμε. Το θέμα ωστόσο, είναι τι ισχύει με τα ηλεκτρικά και αν τα κρατικά χαράτσια είναι τα ίδια ή χαμηλότερα.
Φορολογία στα ηλεκτρικά. Είναι ίδια με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα;
Ας ξεκινήσουμε λέγοντας πως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από το φορολογικό σύστημα της Ελλάδας. Αυτή η επιλογή έχει γίνει στο πλαίσιο των κινήτρων που έχει θεσπίσει το ελληνικό κράτος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Δείτε ακόμα: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί τα κράτη δίνουν επιδοτήσεις;
Βεβαίως, το μεγαλύτερο κίνητρο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η επιδότηση που λαμβάνουν μέσα από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, όμως υπάρχει μία ακόμα έκπτωση μέσω των φόρων.
Τι φόρους πληρώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται, το ελληνικό κράτος βάζει λιγότερα χρήματα στα ταμεία του, με την αιτία να είναι μία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν Τέλος Ταξινόμησης. Ο μόνος φόρος που τους επιβάλλεται είναι το ΦΠΑ. Τίποτα άλλο.
Το ίδιο ισχύει και στην εισαγωγή μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το εξωτερικό. Τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το εξωτερικό δεν πληρώνουν Τέλος Ταξινόμησης, όσο παλιά κι αν είναι.
Η απαλλαγή από το Τέλος Ταξινόμησης σημαίνει ότι στο πιο ακριβό κομμάτι της αγοράς, περίπου από τις 50.000 ευρώ και πάνω, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο φθηνά από εκείνα που καίνε βενζίνη, diesel ή κάποιο άλλο καύσιμο.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το Audi Q8. Το Q8 55 TFSI Hybrid quattro tiptronic είναι η βασική έκδοση βενζίνης. Έχει ΛΤΠΦ (Λιανική Τιμή Προ Φόρων) 79.017 ευρώ. Το ΦΠΑ είναι 18.964 ευρώ και το ΕΤΤ (Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης) είναι 16.999 ευρώ. Έτσι, το Audi Q8 ξεκινά από 114.980 ευρώ.
Στην ηλεκτρική εκδοχή επιλέγουμε το Audi Q8 e-tron 55 quattro Advanced, επειδή έχει παρόμοια ΛΤΠΦ, στα 78.210 ευρώ. Το ΦΠΑ είναι 18.770 ευρώ, Τέλος Ταξινόμησης δεν έχει, οπότε η τιμή είναι 96.980 ευρώ. Δηλαδή είναι 18.000 ευρώ πιο φθηνό. Υπολογίζοντας και την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 η τιμή του Audi Q8 e-tron 55 quattro Advanced πέφτει στα 87.980 ευρώ.
Δηλαδή ο αγοραστής του ηλεκτρικού Audi Q8 θα ξοδέψει 27.000 λιγότερα ευρώ, ενώ θα πάρει και ένα αυτοκίνητο 408 ίππων, έναντι των 340 ίππων του βενζινοκίνητου. Επιπλέον, θα έχει και μηδενικά Τέλη κυκλοφορίας.