Τι είναι η μεικτή γραμμή διαχωρισμού; Πότε μπορείς να προσπεράσεις
Σίγουρα αυτές τις γραμμές τις έχετε πετύχει σε κάποιο επαρχιακό δρόμο και πιθανότατα έχετε αναρωτηθεί ποια είναι η σημασία τους. Εδώ θα βρείτε την απάντηση.
- -
- -
Οποιοσδήποτε κινείται στο οδικό δίκτυο της Ελλάδας, διακρίνει στην άσφαλτο διάφορα είδη διαγράμμισης. Τα πιο διαδεδομένα είδη, είναι η μονή διακεκομμένη γραμμή και η διπλή συνεχόμενη διαχωριστική.
Υπάρχουν ωστόσο και γραμμές που τη σημασία τους δεν μπορούν να ερμηνεύσουν ορισμένοι. Μία από αυτές είναι η μεικτή γραμμή διαχωρισμού των ρευμάτων (μία συνεχόμενη μαζί με μία διακεκομμένη). Ας δούμε τι σημαίνει και πότε μπορεί κάποιος να προσπεράσει.
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε τα βασικά:
- Όταν υπάρχει μονή διακεκομμένη γραμμή επιτρέπεται η προσπέραση και για τα δύο ρεύματα, εφόσον φυσικά δεν έρχεται άλλο όχημα από την αντίθετη κατεύθυνση.
- Όταν υπάρχει διπλή ή μονή συνεχόμενη γραμμή (μονή συναντάμε σπάνια όταν ο δρόμος μπορεί να είναι πολύ στενός), απαγορεύεται αυστηρά η προσπέραση εάν το αυτοκίνητο χρειαστεί να πατήσει πάνω στη διαγράμμιση. Για να πραγματοποιηθεί προσπέραση θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης, η υπέρβαση αυτής, απαγορεύεται ακόμη και όταν πρόκειται για αριστερή στροφή. Εάν δηλαδή κάποιος θέλει να τη διασχίσει ώστε να περάσει απέναντι σε ένα πρατήριο καυσίμων που βρίσκεται στο αντίθετο ρεύμα για παράδειγμα, αυτό θεωρείται παράνομο.
Τι ισχύει στη μεικτή διαγράμμιση;
Περνώντας τώρα στη μεικτή διαγράμμιση (μία συνεχής και μία διακεκομμένη), εδώ απαγορεύεται η προσπέραση μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Όταν δηλαδή έχουμε τέτοιου είδους διαγράμμιση, τα οχήματα που κινούνται από την πλευρά της διακεκομμένης γραμμής μπορούν να πραγματοποιήσουν προσπέραση, ενώ τα οχήματα που βρίσκονται από την πλευρά της συνεχόμενης γραμμής δεν μπορούν.
Πού τη συναντάμε;
Συνήθως η μεικτή διαγράμμιση βρίσκεται σε επαρχιακό οδικό δίκτυο που χρησιμοποιεί διπλή συνεχόμενη διαχωριστική γραμμή, αλλά σε συγκεκριμένα σημεία (ευθείες με ορατότητα) αυτή μετατρέπεται σε διακεκομμένη, επιτρέποντας την προσπέραση. Ουσιαστικά, η μεικτή γραμμή αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις δύο. Μετά την έξοδο των στροφών όπου μπορεί να ακολουθεί ευθεία που επιτρέπει την ασφαλή προσπέραση, η διπλή διαχωριστική πρώτα θα μετατραπεί σε μεικτή και μετά σε διακεκομμένη. Αντίστοιχα, όταν αυτή η ευθεία τελειώσει πρώτα θα ξαναγίνει μεικτή και μετά θα συνεχίσει η διπλή συνεχόμενη διαχωριστική.
Δείτε ακόμη: Γιατί υπάρχουν κίτρινες γραμμές στην άσφαλτο - Ποια η διαφορά με τις λευκές;
Τι λέει ο νόμος;
Η επίσημη τοποθέτηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας επί του θέματος είναι η εξής. Σύμφωνα με το Άρθρο 5, παράγραφος 8γ: «Στους οδηγούς των οδικών οχημάτων απαγορεύεται σε μία συνεχή γραμμή και άλλη παραπλεύρως διακεκομμένη, να διαβαίνουν τη συνεχή γραμμή, όταν κινούνται επί της πλευράς αυτής, επιτρεπόμενης της κίνησης και του προσπεράσματος από την πλευρά της διακεκομμένης. Στην περίπτωση αυτή, η συνεχής γραμμή δεν εμποδίζει τον οδηγό ο οποίος προσπέρασε κατά τον επιτρεπόμενο τρόπο να επανέλθει στην κανονική του θέση επί του οδοστρώματος».