TOP 5 μεταχειρισμένα Roadsters
BMW Z4, Honda S2000, Nissan 350Z, Opel GT και Toyota MR2: Όλα τους είναι αυτή την εποχή "ανοιχτά" σε ευκαιρίες
- -
- -
Σε αναζήτηση του στοιχείου της φυγής, ποτέ οι τιμές δεν ήταν
χαμηλότερες και ευκαιρίες σαν τα 5 Roadster που ξεχωρίζουμε
παρακάτω είναι μοναδικές για όποιον μπορεί να «σηκώσει» κυβικά στη
φορολογική του δήλωση!
BMW Z4 2003-2008
Το αυτοκίνητο που διαδέχτηκε τη Ζ3 ακολουθούσε το ίδιο σχήμα, με
μεγάλο καπό και κοντά… οπίσθια. Με εσωτερικό μινιμαλιστικό, ήταν
πολύ καλύτερο αισθητικά αλλά και δυναμικά από το Z3. Έζησε μέχρι το
2008, αλλά ακόμα και σήμερα παραμένει αισθητικά επίκαιρο. Οι
επιλογές σε κινητήρες πολλές: ξεκινούν από τα 2 λίτρα και περνώντας
από τα 2,2 στα2,5 φτάνουν μέχρι και τα 3,0 λίτρα, σε ιπποδυνάμεις
από 150 μέχρι 265 ίππους. Οι εκδόσεις «Μ» των 343 ίππων είναι
σπάνιες. Στην οδήγηση, κάθεσαι χαμηλά και οι εξακύλινδροι εν σειρά
κινητήρες είναι ότι καλύτερο έχει παρουσιάσει ποτέ η BMW σε ροπή,
δύναμη και χαρακτήρα. Το τιμόνι είναι ακριβές και το αυτοκίνητο
είναι ευχάριστο στις ισχυρότερες εκδόσεις - στις μικρές η έλλειψη
μπλοκέ διαφορικού δεν αφήνει περιθώρια για παιχνίδι με την ουρά.
Όμως υπάρχει κόστος, αυτό της βενζίνης που καταναλώνεται σε μεγάλες
ποσότητες. Δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα με την υφασμάτινη
ηλεκτροκίνητη οροφή – αν και η Ζ4 είναι πολύ καλύτερη ανοικτή!
Honda S2000
Η Honda για να γιορτάσει τα 80 χρόνια της μας έκανε δώρο το
S2000. Παρουσιάστηκε το 1999 και έζησε μέχρι το 2009 χωρίς δυστυχώς
να αντικατασταθεί. Παρέμεινε έτσι το αρχέτυπο ελληνικό “boy
racer – κάνω τρέλες” διθέσιο. Ήταν μεγάλη επιτυχία, αγαπήθηκε
και μισήθηκε όσο κανένα άλλο. Οι μετατροπές που υπέστη χιλιάδες και
χιλιάδων ευρώ, αλλά ποτέ δεν έγινε ένα φιλικό αυτοκίνητο στην
ελληνική άσφαλτο: απολαυστικό για τον γνώστη έως και οριακά
επικίνδυνο για τον άπειρο. Γι’ αυτό και σήμερα πολύ δύσκολα θα
βρείτε κάποιο που δεν έχει «ακουμπίσει» πίσω. Ο 2λιτρος
ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας των 240 ίππων ήταν το
λιγότερο εκρηκτικός, το τιμόνι ξυράφι και το κιβώτιο θεϊκό. Οι
αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς έκαναν ότι
μπορούσαν, αλλά πάντα θα έπρεπε ο οδηγός να έχει και λίγο μυαλό,
πέρα της καρδιάς. Καλύτερη επιλογή ένα από τα πρόσφατα μοντέλα με
σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VSA). Ένα χαρακτηριστικό και
μοναδικό αυτοκίνητο μιας εποχής που δεν θα επιστρέψει!
Nissan 350Z
Ένα αυτοκίνητο brutal, ακριβώς όπως έπρεπε και… χρειαζόμασταν.
Μάλιστα δεν είναι καθόλου περίεργο που αμέσως απέκτησε status cult
- και όχι μόνο ανάμεσα στους φίλους του drift. Το γνωρίσαμε το 2005
σαν ανοιχτό και το αποχαιρετήσαμε το 2009, αν και ελάχιστα roadster
πουλήθηκαν στη χώρα μας, με την υφασμάτινη οροφή να διπλώνει (και
εδώ ηλεκτροκίνητα) κάτω από ένα όμορφο καπάκι. Οι γραμμές του σαν
ανοιχτό πάντως ήταν αρμονικές, αλλά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο
και για το εσωτερικό που δεν ακολουθούσε την ποιότητα του υπόλοιπου
αυτοκινήτου. Ήταν ένα μυώδες roadster που ο κινητήρας έπαιζε τον
πρωταρχικό ρόλο στην ύπαρξή του, αν και δεν υπολείπονταν σε
αναρτήσεις που αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια σε όλους τους
τροχούς. Ο κινητήρας εμπρός, η κίνηση πίσω - κλασικά πράγματα - και
φυσικά χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Όμως είπαμε όμως, όλα τα
λεφτά ήταν ο V6 των 3,5 λίτρων που απέδιδε 276 ίππους και χόρευε
την ουρά στο δικό του ρυθμό. Αν δεν έχεις πρόβλημα με τα κυβικά,
δεν υπάρχει καλύτερο παιχνίδι.
Opel GT
Πολύ δύσκολα θα πιστέψει κανείς ότι το αυτοκίνητο αυτό
παρουσιάστηκε από την συντηρητική Opel και ότι αντικατέστησε ένα
ακόμα πιο εντυπωσιακό roadster, το Speedster που ήταν βασισμένο
κατευθείαν πάνω στην Lotus Elise! Όπως και με το GT του 1968, η
Opel αναζήτησε μια άλλη εικόνα έστω και για λίγο. Εκείνη μπορεί να
το μετάνιωσε, εμείς όχι. Το GT βασιζόταν στα αμερικανικά Pontiac
Solstice και Saturn Sky και ζύγιζε ούτε λίγο ούτε πολύ 1.325 κιλά,
λόγω βέβαια της συμβατικής του κατασκευής. Παρουσιάστηκε με ένα
κινητήρα, ο οποίος όμως άξιζε πολλά, στα δύο λίτρα με υπερσυμπιεστή
και 265 ίππους! Με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω, το GT
ήταν ένα σπορ διθέσιο όπως πρέπει είναι κάθε αυτοκίνητο που σέβεται
τον εαυτό του σε αυτή τη κατηγορία. Εκρηκτικό σε επιδόσεις, να
«γυρίζει» όταν πρέπει, να μην έχει χώρους για αποσκευές και να
καίει καύσιμο με τον τόνο. Τελικά, δεν υπήρξε συνέχεια από την Opel
και το αυτοκίνητο έμεινε στη ζωή μόνο για τρία χρόνια, μέχρι το
2009.
Toyota MR2
Το MR2 MKIII ήταν αποκλειστικά ανοιχτό και με 1.800άρη VVTi 138
ίππων δεν ήταν ότι πιο γρήγορο. Ήταν όμως μια ευχάριστη έκπληξη από
την Toyota. Η υφασμάτινη οροφή ήταν χειροκίνητη, αλλά απαιτούσε
ελάχιστη προσπάθεια για το άνοιξε/κλείσε. Το αυτοκίνητο πάντως είχε
πολλά υπέρ. Διέθετε ένα καλό πλαίσιο, ανόθευτο σπορ χαρακτήρα και
ένα συμπαθητικό μοτέρ τοποθετημένο πίσω από τους δύο επιβάτες.
Συμπαθητική ήταν και η εμφάνισή του και μόνο εσωτερικά υστερούσε,
κυρίως σε χώρους και λιγότερο σε υλικά. Επίσης, στις αστοχίες να
συμπληρώσουμε και το ημιαυτόματο κιβώτιο που παρουσιάστηκε το 2002.
Καλό θα ήταν να το αποφύγετε. Στην οδήγηση, κάθεσαι πολύ χαμηλά με
τα πόδια σχεδόν παράλληλα με το έδαφος, αλλά αυτή η στάση κάθε άλλο
παρά σε χαλάει. Το αυτοκίνητο, αν και χωρίς έννοια πρακτικότητας
είναι ευκολοδήγητο σε νορμάλ ταχύτητες και μπορεί εύκολα να
αποτελέσει το καθημερινό σας μεταφορικό μέσο, αν δεν έχετε
οικογένεια. Στην πίεση, χρειάζεται μυαλό και σύνεση καθότι οι
αντιδράσεις γίνονται απότομες.