Fiat 600 (1955-1969)
- -
- -
Γεννήθηκε το 1955 και αυτή τη φορά από το χέρι του Dante Giacosa και έζησε μέχρι το 1969. Ποτέ δεν απέκτησε περισσότερες από δύο πόρτες και ο υδρόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας τώρα ήταν πίσω, με το ψυγείο νερού μάλιστα και αυτό τοποθετημένο δίπλα στον κινητήρα. Κάτι που… συνέβαινε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Fiat και αυτή την επιλογή δεν θα πρέπει να το βλέπετε σαν ένα τεχνολογικό πισωγύρισμα. Αντίθετα εκείνες τις ημέρες ο κινητήρα πίσω ήταν μια προοδευτική τεχνολογική εξέλιξη. Κι αυτό γιατί φρόντιζε να απελευθερώσει χώρο εσωτερικά, αφού πλέον δεν χρειαζόταν το κεντρικό τούνελ. Και γιατί όχι κίνηση εμπρός; Μα για ένα βασικό λόγο, γιατί δεν είχαν ακόμα εφευρεθεί οι «σταυροί», ώστε και να μεταφέρεται η κίνηση, αλλά και να στρίβουν οι τροχοί! Έτσι αναγκαστικά ο κινητήρας μεταφέρθηκε πίσω. Πάντως το πλαίσιο ήταν τώρα αυτοφερόμενο με αποτέλεσμα η τιμή του να είναι χαμηλότερη από αυτή του Topolino. Οι αναρτήσεις του ήταν ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς με διπλά ψαλίδια εμπρός με το κάτω να αποτελείται από εγκάρσιο φύλλο σούστας και πίσω οι τροχοί ελέγχονταν από υστερούντες βραχίονες με ελατήρια και ομόκεντρα αμορτισέρ.
Με μήκος στα 3,2 μ. χωρούσε τέσσερις επιβάτες και ζύγιζε μόλις 585 κιλά, κάτι που βοηθούσε τους μόλις 21 ίππους από 633 κ.εκατ. (αργότερα ανέβηκε στα 767 κ.εκατ. και στους 29 ίππους) και τα τέσσερα ταμπούρα (υδραυλικά ευτυχώς) ήταν υποφερτά για τα 95 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Το 1960 θα παρουσιαστεί η έκδοση 600Dμε 767 κ.εκατ. και 29 ίππους με την τελική ταχύτητα τώρα στα 110 χλμ./ώρα.