Έρευνα: Τα αυτοκίνητα με την καλύτερη και τη χειρότερη μεταπωλητική αξία
Η έρευνα που ακολουθεί αποκαλύπτει τα 20 αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη αλλά και τη μικρότερη απαξίωση σε βάθος 5ετίας… Σε ποια θέση βρίσκονται τα ηλεκτρικά;
- -
- -
Ας ξεκινήσουμε με ένα βασικό δεδομένο: Όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την τελευταία 3ετία διατηρούν καλύτερη μεταπωλητική αξία σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2019.
Αυτό οφείλεται εν πολλοίς στη μειωμένη παραγωγή νέων αυτοκινήτων την περίοδο της πανδημίας και επίσης, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Για παράδειγμα, πριν από την πανδημία, ένα μέσο αυτοκίνητο έχανε περίπου το 50% της αξίας του σε πέντε χρόνια. Σήμερα η μέση 5ετής απόσβεση κυμαίνεται στο 38,8%, με τα ηλεκτρικά μοντέλα ωστόσο να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη απαξίωση χάνοντας σχεδόν το 50% της αξίας τους.
Η iSeeCars, η οποία ευθύνεται για τη συγκεκριμένη έρευνα, ανέλυσε τα στοιχεία σε περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023, προκειμένου να διαπιστώσει την απαξίωση που θα εμφανίσουν σε διάστημα 5 ετών. Κατά τη σύγκριση αυτών των στοιχείων χρησιμοποιήθηκαν και παλαιότερα δεδομένα από αντίστοιχες έρευνες που είχαν διεξαχθεί το 2019.
Κατηγορία | Απαξίωση 2023 | Απαξίωση 2019 | Bελτίωση από το 2013 |
Συνολικά | 38,80% | 49,60% | 10,80% |
Hybrid | 37,40% | 56,70% | 19,30% |
EV | 49,10% | 67,10% | 18,00% |
SUV | 41,20% | 51,60% | 10,40% |
«Τα καλά νέα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι ότι όλα τα
μεταχειρισμένα μοντέλα διατηρούν την αξία τους καλύτερα από ό,τι
πριν από πέντε χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Karl Brauer,
αναλυτής της iSeeCars για να συμπληρώσει «Όμως δεν διατηρούν όλα τα
μεταχειρισμένα αυτοκίνητα την ίδια αξία με τα υβριδικά να
ανήκουν στην καλύτερη κατηγορία και τα ηλεκτρικά στη
χειρότερη».
Η μέση απαξίωση στα 5 έτη είναι 38,8%
Σύμφωνα με τα στοιχεία της iSeeCars η μέση απαξίωση στην τιμή των αυτοκινήτων κυμαίνεται στις 38,8% σε βάθος 5ετίας. Τα ηλεκτρικά μοντέλα ωστόσο εμφανίζουν συνολικά τη μεγαλύτερη απαξίωση, της τάξεως του 49,1%, ενώ και τα SUV χάνουν κατά μέσο όρο 41,2% της αξίας τους.
Δείτε ακόμα: Όνομα, γράμματα ή αριθμοί; Τι είναι προτιμότερο σε ένα νέο αυτοκίνητο;
«Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν μειώσει ή και εγκαταλείψει την υβριδική αγορά υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν περισσότερο ένα υβριδικό σύνολο παρά το άγχος της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού» δήλωσε ο Brauer.
Τα αυτοκίνητα με τη μικρότερη απαξίωση σε διάστημα πέντε ετών
Στη λίστα που ακολουθεί θα δείτε τα 20 αυτοκίνητα με τη μικρότερη απαξίωση σε βάθος 5ετίας, μακράν καλύτερης από το μέσο όρο της αγοράς. Κορυφαίο μοντέλο αυτής της λίστας είναι Porsche 911 που χάνει μόλις 9,3% της αξίας της!
Μοντέλο | Απαξίωση στην 5ετία |
Porsche 911 Coupe | 9,30% |
Porsche 718 Cayman | 17,60% |
Toyota Tacoma | 20,40% |
Jeep Wrangler | 20,80% |
Honda Civic | 21,50% |
Subaru BRZ | 23,40% |
Chrevrolet Camaro | 24,20% |
Toyota C-HR | 24,40% |
Subaru Crosstek | 24,50% |
Toyota Corolla | 24,50% |
Ford Mustang | 24,50% |
Porsche 718 Boxster | 25,10% |
Toyota Tundra | 25,30% |
Kia Rio | 25,80% |
Porsche 911 Convertible | 26,00% |
Honda H-RV | 26,20% |
Subaru Impreza | 26,20% |
Chrevrolet Spark | 26,60% |
Toyota RAV4 | 27,20% |
Hyundai Accent | 27,40% |
«Πολλά σπορ αυτοκίνητα συγκαταλέγονται στα κορυφαία αυτής της αξιολόγησης καθώς διατηρούν την αξία τους σε εξαιρετικά υψηλό βαθμό έπειτα από 5 έτη» δήλωσε ο Brauer.
Τα αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη απαξίωση σε διάστημα πέντε ετών
Τα πολυτελή αυτοκίνητα χάνουν την αξία τους με υψηλότερους ρυθμούς σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια η απαξίωση φθάνει κατά μέσο όρο το 48,1% έπειτα από πέντε χρόνια. Χειρότερα όλων αποδεικνύονται τα πολυτελή σεντάν και τα πολυτελή SUV.
Μοντέλο | Απαξίωση στην 5ετία |
Maserati Quattroporte | 64,50% |
BMW Σειρά 7 | 61,80% |
Maserati Ghibli | 61,30% |
BMW Σειρά 5 (Hybrid) | 58,80% |
Cadillac Escalade ESV | 58,50% |
BMW X5 | 58,20% |
Infiniti QX80 | 58,10% |
Maserati Levante | 57,80% |
Jaguar XF | 57,60% |
Audi A7 | 57,20% |
Audi Q7 | 56,80% |
Cadillac Escalade | 56,50% |
Audi A6 | 56,30% |
Volvo S90 | 55,80% |
Nissan Armada | 55,70% |
Mercedes-Benz S-Class | 55,70% |
Lincoln Navigator | 55,50% |
Mercedes-Benz GLS | 55,50% |
Tesla Model S | 55,50% |
Land Rover Range Rover | 53,90% |
«Οι αγοραστές που θέλουν να διατηρήσουν τα οχήματά τους για μεγάλο
χρονικό διάστημα δεν θα πρέπει να ανησυχούν πολύ για αυτά τα
ποσοστά απαξίωσης», δήλωσε ο Brauer, αναλυτής της iSeeCars για να
συμπληρώσει «Όσοι βέβαια αρέσκονται στη συχνή αλλαγή αυτοκινήτων,
είναι βέβαιο ότι θα χάσουν πολλά χρήματα».
Απαξίωση των ηλεκτρικών οχημάτων – Στα τάρταρα
Τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι σχετικά νέα στην αγορά, γεγονός που περιορίζει τη δυνατότητα παρακολούθησης της απαξίωσης τους σε βάθος 5ετίας. Ωστόσο, όλα τα παρακάτω EV’s που θα δείτε, παράγονται για τουλάχιστον πέντε χρόνια και έχει αποδειχθεί ότι χάνουν κατά μέσο όρο 38,8% της αξίας τους ως μεταχειρισμένα!
Μοντέλο | Απαξίωση στην 5ετία |
Tesla Model S | 55,50% |
Chevrolet Bolt | 51,10% |
Nissan Leaf | 50,80% |
Tesla Model X | 49,90% |
Tesla Model 3 | 42,90% |
«Οι παράγοντες που μειώνουν σημαντικά την τιμή ενός EV είναι το
άγχος για το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών. Κανείς δε θα
ήθελε να επιβαρυνθεί με κάμποσες χιλιάδες δολάρια για να
αντικαταστήσει τις μπαταρίες σε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό
αυτοκίνητο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Brauer.
Απαξίωση υβριδικών οχημάτων – Ανάμεσα στα καλύτερα
Τα υβριδικά μοντέλα έχουν βελτιώσει κατά σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες την αξία τους τα τελευταία 4 χρόνια, υποχωρώντας από 56,7% που ήταν το 2019 σε 37,4% σήμερα. Η μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά μοντέλα σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη αξιοπιστία των υβριδικών αυτοκινήτων αλλά και τη χαμηλή τους κατανάλωση, έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να «ζητούν» σε υψηλά ποσοστά υβριδικά αυτοκίνητα -και στην αγορά των μεταχειρισμένων- για να καλύψουν τις μεταφορικές τους ανάγκες.
Μοντέλο | Απαξίωση στην 5ετία |
Toyota Prius | 27,90% |
Toyota RAV4 Hybrid | 29,10% |
Toyota Camry Hybrid | 35,30% |
Honda Accord Hybrid | 36,40% |
Toyota Highlander Hybrid | 36,50% |
Hyundai Ioniq Hybrid | 37,40% |
Kia Niro | 37,60% |
Toyota Avalon Hybrid | 43,00% |
Hyundai Sonata Hybrid | 43,50% |
Lexus ES 300h | 45,20% |
Τα καλύτερα και τα χειρότερα SUV
Τα SUV παραμένουν η κυρίαρχη κατηγορία στην αγορά αυτοκινήτου. Ο συνδυασμός αυξημένης απόστασης αμαξώματος από το έδαφος, άνετων χώρων και πρακτικότητας καθιστούν το συγκεκριμένο είδος μοντέλων το δημοφιλέστερο.
Δείτε ακόμα: Ποια είναι πιο αξιόπιστα, τα ηλεκτρικά ή τα θερμικά; Ο ADAC βγάζει νικητή!
Ωστόσο, όλα τα SUV δεν είναι ίδια. Τα κόμπακτ έχουν το πλεονέκτημα της μικρότερης απαξίωσης με μια μέση τιμή της τάξεως του 38% στην 5ετία. Τα μεσαία SUV χάνουν το 42,9% της αξίας τους και τα μεγάλα το 51,9% στα 5 έτη.
Το SUV με τη μικρότερη απαξίωση είναι το C-HR της Toyota (24,4%) και αυτό με τη μεγαλύτερη, η X5 της BMW.