Stellantis: Οι 15 εταιρείες που απαρτίζουν τον κολοσσό – Ποιες διατίθενται στην Ελλάδα;
Ο όμιλος Stellantis δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των εταιρειών FCA & PSA και πλέον φιγουράρει στην 4η θέση των ισχυρότερων κατασκευαστών στον κόσμο!
- -
- -
Ο όμιλος Stellantis N.V. γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 2021 έπειτα από την συγχώνευση του ιταλο-αμερικανικού ομίλου FCA και του γαλλικού ομίλου PSA . Στόχος αυτής της σύμπραξης δεν ήταν άλλος από τη δημιουργία ενός ομίλου που θα έχει ηγετική θέση στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα και προπάντων τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ηγηθεί στη νέα εποχή της κινητικότητας στην οποία βαδίζει ήδη η αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο νεοσύστατος όμιλος εδρεύει στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, ενώ η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο στο Μιλάνο, στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη, με την αξία του να αποτιμάται στα 180 δισ δολάρια. Τη δεδομένη χρονική στιγμή ο όμιλος Stellantis απασχολεί περισσότερους από 300.000 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο, έχει κέντρα εξέλιξης και παραγωγής σε 30 χώρες, ενώ τα προϊόντα του ομίλου δηλώνουν παρουσία σε περισσότερες από 130 αγορές σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Ιδιοκτήτες ή εάν προτιμάτε καλύτερα αυτοί που κατέχουν το μεγαλύτερο μετοχικό «πακέτο» στον όμιλο είναι η οικογένεια Agnelli (μέσω της Exxon), με ποσοστό 14,40%, ενώ ακολουθεί η οικογένεια Peugeot, με ποσοστό 7,19%.
Οι εταιρείες του ομίλου Stellantis που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας
Στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου υπάρχουν 15 εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα. Γιατί, ως γνωστόν, ο όμιλος έχει μια ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων σε ποικίλους τομείς. Αλφαβητικά λοιπόν, ο όμιλος έχει στη φαρέτρα του τα εξής brands: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM και Vauxhall. Επίσης, κάτω από την ομπρέλα του Stellantis Motorsport ανήκουν τα αγωνιστικά τμήματα των Citroen Racing, DS Performance και Peugeot Sport.
Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, ο όμιλος Stellantis δραστηριοποιείται με 10 εταιρείες: Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS Automobiles, Fiat & Fiat Professional, Jeep, Maserati, Opel και Peugeot. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι μέχρι το 2010 υπήρχε στην ελληνική αγορά και η Chrysler (όσο και στην ευρύτερη ευρωπαϊκή) αλλά μετά την εξαγορά του ομίλου Chrysler (και συνεπώς των Chrysler και Dodge) από τη Fiat, ο τότε πρόεδρος της ιταλικής φίρμας, Sergio Marchione, αποφάσισε πως Chrysler και Dodge δεν έχουν λόγο ύπαρξης στην Ευρώπη (με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία ειδικά για την Chrysler) με αποτέλεσμα να διατηρήσει στην γηραιά ήπειρο μόνο την Jeep από τις αμερικανικές μάρκες.
Οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη δυναμική
Από τις εταιρείες του ομίλου Stellantis με τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης είναι δίχως αμφιβολία οι Jeep και Peugeot. Η Peugeot μετά την ενοποίηση, έχει αποκτήσει πρόσβαση στην αγορά της Βορείου Αμερικής, μέσω του υπάρχοντος δικτύου λιανικής της FCA, ενώ η Jeep διατηρώντας το σκληροτράχηλο DNA της και εφαρμόζοντας σε αυτό νέες «πράσινες» τεχνολογίες (που εξελίσσονται διαρκώς στους κόλπους του ομίλου) έχει επεκτείνει όχι μόνο τη γκάμα των προιόντων της σε νέες κατηγορίες αλλά κυρίως έχει αποκτήσει ένα νέο και μεγαλύτερο πελατολόγιο.
Η Fiat ωστόσο, είναι αυτή με τη μεγαλύτερη συνεισφορά, καθώς το 2022 πραγματοποίησε τις περισσότερες πωλήσεις σε παγκόσμια κλίμακα, καταγράφοντας 1,2 εκατ. οχήματα. Η επίδοση αυτή ήταν η υψηλότερη στον όμιλο την περασμένη χρονιά, ενώ φέτος, με την παρουσίαση τεσσάρων νέων αυτοκινήτων αναμένεται να σημειώσει ακόμη υψηλότερα νούμερα.
Η Citroën, εν τω μεταξύ, μοιάζει να διάγει μία από τις καλύτερες περιόδους της, διαθέτοντας μια νέα γκάμα μοντέλων και εμφανίζοντας μια συνεχώς αυξανόμενη δυναμική κυρίως στην Ευρώπη. Με αισιοδοξία μπορεί να ατενίζει το μέλλον της και η Opel. Αναπτύσσει ένα νέο πορτφόλιο, πολύ πιο σύγχρονο και μέσα στα πρότυπα της εποχής, το οποίο φυσικά βασίζεται πάνω στις νέες πλατφόρμες του ομίλου.
Η Alfa Romeo, έχει επίσης ξεκινήσει τη μεγάλη της αντεπίθεση. Η Tonale ήταν μόνο η αρχή και σύντομα η θρυλική φίρμα, όπως έχουν δηλώσει όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου, θα έχει μια γκάμα οχημάτων που θα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το ένδοξο παρελθόν της. Προφανώς και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και η Alfa Romeo θα μπει για τα καλά… στην πρίζα.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο B-SUV της Alfa Romeo
Τέλος, σε ότι αφορά τις DS Automobiles, Lancia και Maserati, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Η Ds Automobiles είναι μια εξειδικευμένη φίρμα. Διαχωρίστηκε από τη Citroën το 2014 και αποβλέπει στο να καταστεί πρότυπο γαλλικού σχεδιασμού και πολυτέλειας. Μέχρι στιγμής, η προσπάθεια δικαιώνει τους ανθρώπους του ομίλου, μένει ωστόσο να σταθεροποιηθεί ή εάν προτιμάτε καλύτερα να βρει τα πατήματα της μέσα στην οικογένεια Stellantis. Η Lancia, έχει ακόμη δρόμο για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για τη μεγάλη επιστροφή της στα αυτοκινητικά δρώμενα, ενώ η Maserati θα χρειαστεί μια στενότερη συνεργασία με τις υπόλοιπες μάρκες του ομίλου, ώστε να μοιραστεί ενδεχομένως πλατφόρμες, συστήματα κίνησης αλλά και νέες τεχνολογίες προκειμένου να πρωταγωνιστήσει ξανά με τις ίδιες αξιώσεις στο άνω άκρο της πολυτελούς κατηγορίας.
Η επόμενη μέρα για τη Stellantis
Ανεξαρτήτως του τι επιφυλάσσει το μέλλον για κάθε ένα από τα brands του ομίλου, ο πρώτος CEO της"συμμαχίας Stellantis, Carlos Tavares, έχει ήδη καταφέρει να επιτύχει το στόχο του που δεν ήταν άλλος από τον οικονομικό εξορθολογισμό του ομίλου. Η οικονομία κλίμακας στην κατασκευή και παραγωγή των μοντέλων πέτυχε (άλλωστε ο όμιλος VW εδώ και χρόνια είχε δείξει το δρόμο) και πλέον ο όμιλος έχοντας μπει σε μια ασφαλή τροχιά επενδύει όπως όλοι στην ηλεκτροκίνηση αλλά και σε όλες τις νέες μορφές κινητικότητας και διασύνδεσης που αυτή η εποχή κουβαλάει στις πλάτες της.