40 χρόνια Toyota Celica
7 γενιές από το 1970 έως το 2006
- -
- -
H Toyota Celica αποτέλεσε ένα από τα πιο «cool» μοντέλα, στην αυτοκινητιστική παρουσία της Toyota, στις κατηγορίες των σπορ αυτοκινήτων. Μετρώντας 7 γενιές από 1970 έως το 2006, πήρε το υποκοριστικό «Celi» από τους φανατικούς οπαδούς της.
Η Coupe εμφάνιση, βοηθούσε εμπορικά, ενώ συνδυαζόταν έξοχα από αγωνιστική παρουσία και διακρίσεις στα Rally, κάνοντας την Celica σύμβολο στα μάτια του κόσμου. Τεχνολογικά κάθε γενιά ακολουθούσε πιστά τις εξελίξεις της εποχής, με τις δυνατές εκδόσεις να προσφέρουν στις περισσότερες των περιπτώσεων αυθεντικά σπορ οδικά χαρακτηριστικά. Δυστυχώς από το 2006 η Toyota αλλάζοντας πλεύση, κατέβασε τα ρολά στην παραγωγή της Celica, μην επενδύοντας ουσιαστικά στην συνέχιση της φιλοσοφίας της.Βέβαια αρχής γενομένης της παρουσίασης του πρωτότυπου FT-86 ολοένα και περισσότεροι θαυμαστές, ελπίζουν ότι στο άμεσο μέλλον, μπορεί να «γευτούν» μια νέα Celica.
Ξετυλίγοντας την ιστορία
Γιορτάζοντας τα 40 χρόνια παρουσίας στου δρόμους και ξεσκονίζοντας την ιστορία της Celica, η απαρχή έγινε ώστε οι Ιάπωνες να ανταγωνιστούν τα λεγόμενα αμερικάνικα Pony Cars, όπως το Ford Mustang της εποχής.
Προσιτό Coupe, με ενδιαφέρουσα εμφάνιση, δυνατός κινητήρας εμπρός και κίνηση πίσω αποτελούσε το δόγμα της εποχής και η Celica TA 22 του 1972, μπήκε δυναμικά ανάμεσα στο αμερικάνικο «λόμπι». Ακολούθησε η πιο συντηρητική ΤΑ 40 του 1978, την οποία διαδέχτηκε, η πιο αμερικάνικης σχεδιαστικής φιλοσοφίας, «τετραγωνισμένη» TA 60, η οποία φιγούραρε στις εκθέσεις από το 1982. Η T16 του 1985 έβαλε νερό στο κρασί της, ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, αποκτώντας κίνηση στους εμπρός τροχούς και αναδιπλούμενα φώτα. Επιπλέον όμως έδωσε το έναυσμα για τις τετρακίνητες εκδόσεις, που χαρακτήριζαν και τις δύο επόμενες γενιές. Πιο στρογγυλεμένες αλλά στην ίδια φιλοσοφία με την TA 16 ακολούθησαν οι δύο επόμενες γενιές Τ18 (1990) και Τ20 (1993). Από το 1999 έως το 2005 το παρών έδωσε η τελευταία γενιά T23, με κίνηση αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Αποδίδοντας μέχρι και 192 ίππους, από έναν «καμικάζι» ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 λίτρων, λίγο βαρύτερη από 1.100 kg, έκλεισε θριαμβευτικά της αυλαία των πετυχημένων Coupe της Toyota. Παράλληλα υπήρξαν και μερικές Cabrio εκδόσεις κάποιων γενιών, κυρίως για τα γούστα της αμερικανικής αγοράς.
Αγώνες, δόξα και το μέλλον…
Εκτός από τα μοντέλα παραγωγής, σημαντική ήταν και η παρουσία των Celica στα Rally, αλλά και σε άλλες μορφές αγώνων. Προβάλλοντας το όνομα της Toyota και πετυχαίνοντας σημαντικές νίκες και διακρίσεις, οι Celica αποτελούν σημαντικό κομμάτι της αγωνιστικής ιστορίας της ιαπωνικής εταιρείας, που ξεκινά από την δεκαετία του 60’ με το προγενέστερο 2000 GT. Το μέλλον στηρίζεται στην εξέλιξη του πρωτότυπου FT-86, το οποίο υπόσχεται ότι με έναν επίπεδο (boxer) 2.0 λίτρων κινητήρα, 200 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς να σκορπίσει και πάλι χαρά στο δρόμο, φέρνοντας τους λάτρεις της οδήγησης και πάλι στο πλευρόι της Toyota.