Το ηλεκτρικό Peugeot του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ποιο είναι και γιατί το έφτιαξε η γαλλική εταιρία

Η ιστορία της Peugeot στον χώρο της ηλεκτροκίνησης πλησιάζει τα 80 χρόνια

  • -
  • -

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά να είναι το μείζον θέμα συζήτησης στον κόσμο της αυτοκίνησης σήμερα, αλλά τα ηλεκτρικά οχήματα υπάρχουν πολύ περισσότερα χρόνια, απ’ ότι νομίζουν πολλοί. Η Peugeot, για παράδειγμα, παρήγαγε εκατοντάδες τέτοια αυτοκίνητα πριν από περίπου 80 χρόνια.

To 1941, όταν η γαλλική εταιρία βρέθηκε αντιμέτωπη με την γερμανική κατοχή και τους περιορισμούς στα καύσιμα, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ονόματι Vehicule Leger de Ville (VLV). Το όνομα του μεταφράζεται σε «ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης».

1941-peugeot-vlv_2

Ήταν σχεδιασμένο για ανθρώπους που, είτε τα οχήματα τους είχαν κατασχεθεί από τους Γερμανούς, ή δεν είχαν πρόσβαση σε καύσιμα. Είχε 4 τροχούς, με τους δύο μπροστά να έχουν φαρδύτερο μετατρόχιο, σε σχέση με τους πίσω και χρησιμοποιούσε ένα ηλεκτροκινητήρα, απευθείας συνδεδεμένο με τον πίσω άξονα, χωρίς να χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων ή διαφορικό. Η αυτονομία του κυμαινόταν στα 70 με 80 km, ενώ η τελική ταχύτητα σύμφωνα με την Peugeot, έφτανε τα 33 km/h.

Συνολικά 377 VLV κατασκευάστηκαν, από το 1941 μέχρι το 1943 στο εργοστάσιο La Garenne, κοντά στο Παρίσι, με τα περισσότερα να χρησιμοποιούνται από ταχυδρόμους και γιατρούς, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Αν και μετά το τέλος του πολέμου, η Peugeot επικεντρώθηκε και πάλι στην παραγωγή βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, υπήρξαν και μερικές ηλεκτρικές εκδόσεις, οχημάτων που είχε ήδη στην παραγωγή. Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα δύο αμιγώς ηλεκτρικά Peugeot, τα e-208 και e-2008.

peugeot_j5_1981

Το 1989 παρουσιάστηκε μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του J5 van, ενώ το 1993 είδαμε και το πολυαγαπημένο 106 να εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα. Το δεύτερο μάλιστα, έμεινε στην παραγωγή για μία 10ετία, πωλώντας συνολικά 3.542 κομμάτια.

peugeot_106_1993