Ο John Dodd και το Τέρας
Κανένα όνομα δεν θα του ταίριαζε καλύτερα από το «τέρας»! Είναι το μόνο όνομα που μπορεί να έχει η υπερβολή, που ζει μέσα στα όρια της καρικατούρας. Το μόνο που το σώζει είναι ότι υπάρχει και μια δόση αυτοσαρκασμού!
- -
- -
Όταν θες να ξεπεράσεις τα όρια, δεν υπάρχει δρόμος γυρισμού, γιατί η υπερβολή από μόνη της δεν είναι ποτέ αρκετή! Όταν πάρεις μια δόση από το «too much», δεν μπορείς να ξεφύγεις! Αυτή ήταν η εξάρτηση που χτύπησε τον John Dodd!
Ας εξερευνήσουμε λοιπόν τα όρια της υπερβολής! Κατασκευάστηκε από τον John Dodd το 1981 και σίγουρα κάτι… ληγμένο θα πρέπει να είχε πάρει, γιατί τόση διαστροφή σε ένα και μόνο όχημα δεν έχουμε ξαναδεί! Και αυτό όχι μόνο γιατί είναι τεράστιο, όχι μόνο γιατί είναι άσχημο, αλλά κυρίως γιατί ο κινητήρας του προέρχεται από αεροπλάνο! Και τι αεροπλάνο, από Spitfire! Για την ιστορία και μόνο πάντως να αναφέρουμε ότι η χρήση αεροπορικών κινητήρων για αγωνιστική χρήση, πριν ακόμα το πρώτο μεγάλο πόλεμο, αλλά και στον μεσοπόλεμο ήταν πολύ διαδεδομένη. Όμως η προσπάθεια να κινήσει κάποιο όχημα που θα χρησιμοποιούνταν σε… δρόμους ήταν πολύ σπάνια.
Με 27.022 cc και δώδεκα κυλίνδρους - παρότι σε διάταξη «V» - και δεν είναι καθόλου περίεργο που το μήκος του αυτοκινήτου είναι τεράστιο με όλο αυτό τον κινητήρα εμπρός. Όσο για την κατανάλωση, μην το ψάχνετε, αφού έφτανε τα 6-8 λίτρα ανά λεπτό!! Όπως άλλωστε δεν μας εντυπωσιάζει το βάρος του που φτάνει τους 2,25 τόνους, που όμως αναλογικά δεν είναι τρομερό χάρη στην υπερκατασκευή από σύνθετα υλικά. Η απόδοσή του φτάνει (κατά δήλωση) τους 1.000 ίππους στις 2.700 rpm με την τελική που ποτέ δεν μετρήθηκε να λέγεται ότι ξεπερνά τα 300 km/h. Η ροπή του είναι άγνωστη, άλλωστε ποιος θα καθόταν να την μετρήσει. Το περίεργο πάντως ήταν ότι βρέθηκε κιβώτιο ταχυτήτων να την αντέξει και ανήκει στην GM, προερχόμενο από το Turbo 400.
Εμπρός υπήρχαν διπλά ψαλίδια και η κίνηση μεταφέρονταν πίσω μέσα από άκαμπτο άξονα. Τέλος να αναφέρουμε ότι τα φρένα, που ήταν τέσσερα δισκόφρενα θα πρέπει να δεινοπαθούσαν, αν ποτέ είχαν καταφέρει να το επιβραδύνουν θετικά! Τέλος πάντων!
Για τη σχεδίασή του δεν μπορούμε να πούμε τίποτα παρά μόνο ότι άλλαξε μετά από μάχη με την Rolls Royce η οποία τον κυνήγησε δικαστικά, επειδή το «τέρας» αρχικά φορούσε μάσκα της εταιρείας και συγκεκριμένα από τη Silver Shadow. Όπως άλλωστε και ο κινητήρας, αφού ως γνωστό ο V12 Merlin που φορά ανήκει στην Rolls Royce, αν και μέσω… αέρος! Να αναφέρουμε εδώ ότι το μοτέρ είναι τοποθετημένο ανάποδα… κοιτώντας προς τα πίσω σε αντίθεση με την θέση του στα αεροπλάνα, ενώ δεν είναι ανεστραμμένος με αποτέλεσμα να μην έχει ανάγκη από ξηρό κάρτερ.
Μην τα βάζετε ποτέ με ανθρώπους που βιώνουν τις δικές τους κοσμικές διαστάσεις!