Caterham Seven 160: Λιγότερο = περισσότερο
Ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο μπορεί να είναι classic; Μπορεί, όταν είναι Caterham και ειδικά όταν είναι η πιο απλή και αργή έκδοση. Κλασική περίπτωση του λιγότερο είναι περισσότερο!
- -
- -
Τρείς κύλινδροι με 660 κυβικά που αποδίδουν 80 ίππους δεν υπόσχονται και πολλά, αν και τα κιλά της ζυγαριάς είναι μόλις 490! Δεν ακούγεται και σαν πολύ πλάκα εδώ που τα λέμε. Όμως όταν αναφερόμαστε στο με διαφορά καλύτερο σπορ αυτοκίνητο, στο πιο διαχρονικό classic όλων των εποχών, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσουμε το λόγο για τον οποίο ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο βρήκε μια θέση εδώ στα classic. Σαν αστείο ακούγεται ότι το Caterham Seven 160 κινείται από ένα μικρό τρικύλινδρο υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα που ανήκει σε Suzuki kei-car! Για σκεφτείτε το όμως λίγο, η Caterham για χρόνια ακολουθούσε ακριβώς τον αντίθετο δρόμο με αποτέλεσμα το βασικό αυτό τετράτροχο να αποκτήσει επιδόσεις που ακουμπούν τα supercar! Τώρα αποφάσισε να ακολουθήσει τον ακριβώς αντίθετο δρόμο του downsizing και πρέπει να πούμε ότι το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο από ότι δείχνουν οι αριθμοί.
Εντυπώσεις
Πρώτα από όλα οι μικροί σιδερένιοι τροχοί διαστάσεων μόλις 155 (ίδια εμπρός και πίσω) σε προδιαθέτουν… βασικά, αλλά όλοι ορκίζονται ότι τα μικρότερα ελαστικά το φορτίζουν με περισσότερη «πλάκα», που τώρα εκτός του ότι κρατά σαν τρένο (αυτό πάντα το έκανε), μπορεί και να πλαγιολισθαίνει κατά βούληση και με τους τέσσερις! Όπως πάντα το να μπεις στο αυτοκίνητο είναι μια διαδικασία, αφού πρέπει να συρθείς (πόρτες δεν υπάρχουν) και μια ακόμη πιο δύσκολη δοκιμασία όταν υπάρχει η κατόπιν παραγγελίας οροφή.
Τα ελάχιστα κιλά επιτρέπουν στον οδηγό να κινείται χωρίς να είναι αναγκασμένος να ανεβάζει στροφές και εδώ που τα λέμε δεν χρειάζεται να σπινάρει τον κινητήρα μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. αφού η ροπή του εμφανίζεται στις μόλις 3.400 σ.α.λ. Έτσι δεν χρειάζεται να πιέζετε τον κινητήρα, αντίθετα απαιτείται να δουλεύει γρήγορα (και πολύ) το δεξί σας χέρι, αλλάζοντας ταχύτητες με καταιγιστικό ρυθμό, αν θέλετε να κρατήσετε την κεκτημένη! Και ο ήχος, αυτός ο ήχος είναι σκέτη… αφήστε να μην το γράψουμε καλύτερα!
Σύμφωνα με όσους το έχουν οδηγήσει μέχρι σήμερα, στο δρόμο πάνω στα υψηλού προφίλ ελαστικά που φορά, μπορεί να κινηθεί πέρα από την πρόσφυση που προσφέρουν. Είναι ίσως το μοναδικό Caterham με το οποίο μπορεί να γλιστράς με όλους τους τροχούς, πάτα υπό πλήρη έλεγχο. Άλλωστε σε αυτό βοηθά και ο άκαμπτος πίσω άξονας που και αυτός προέρχεται από την Suzuki, που λόγω του μικρού του βάρους δεν χοροπηδά ανεξέλεγκτα.
Τέλος να σας πούμε ότι στην Βρετανία σαν kit-car η τιμή του είναι 14.995 λίρες, ή 17.995 συναρμολογημένο. Όμως και πάλι θα πρέπει να αγοράσετε επιπλέον το εμπρός τζάμι και πολυτέλειες όπως η μοκέτα και το καλοριφέρ! Ποιος τα χρειάζεται όμως αυτά; Τώρα καταλάβατε γιατί αυτό το αυτοκίνητο το στριμώξαμε εδώ στα classic; Γιατί είναι το καλύτερο υποκατάστατο, κάτι σαν μεθαδόνη