SEAT 600: Made in Spain
40 χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής
- -
- -
Πριν από 40 ακριβώς χρόνια, στις 31 Ιουλίου 1973, το τελευταίο
SEAT 600 πέρασε από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της SEAT,
στη Zona Franca στην Βαρκελώνη. Ήταν ένα αυτοκίνητο που
σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της Ισπανικής κοινωνίας,
υπερασπιζόμενο την έναρξη του θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου.
To SEAT 600 είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της
αυτοκίνησης στην Ισπανία, κατά την διάρκεια των ετών της αργής
ανάκαμψης μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν
έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των Ισπανών, τόσο ως μνήμη
όσο και ως υπενθύμιση των τότε δύσκολων συνθηκών.
Μέχρι 28 άλογα από 63.000 πεσέτες
Αναρίθμητες οικογένειες της εργατικής τάξης με το SEAT 600
έκαναν το όνειρο της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου αληθινό.
Προσφερόταν στην τιμή των 63.000 πεσετών περίπου (378,54 €). Αρχικά
το SEAT 600 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κυβικών με 18-20
ίππους, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια. Ο
κινητήρας αναβαθμίστηκε αργότερα σε 767 κυβικά με αύξηση απόδοσης
στους 25 ίππους και αργότερα στους 28 ίππους στις εκδόσεις D, E και
L-Especial, που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια ζωής
του 600.
Επιδόσεις εποχής
Το 600 είχε τελική ταχύτητα 115 km/h και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτα, στοιχεία αξιοσημείωτα αν αναλογιστεί κανείς πως ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα απόδοσης 28 ίππων. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461km. Το 600 είχε μόνο 68,5lt χώρο αποσκευών, οπότε η εικόνα του 600 να φορτώνεται πλήρως στα οικογενειακά ταξίδια, με τις αποσκευές πάνω στην σχάρα οροφής ήταν συνήθης την εποχή εκείνη.
Με σχεδόν 800.000 μονάδες SEAT 600, κατασκευασμένα μέχρι τις 31 Ιουλίου 1973, ακριβώς πριν από 40 χρόνια, η ισπανική μάρκα γιορτάζει την 40ηεπέτειο αυτού του σημαντικού ορόσημου.
Σήμερα τις αξίες του 600 στη γκάμα της Seat εκπροσωπεί επάξια
το Seat Mii.