Οδοιπορικό στην Κρήτη με Jeep Renegade e-Hybrid: Το ιδανικό πακέτο
Εξερευνώντας ένα από τα διασημότερα αλλά και μεγαλύτερα νησιά της Ελλάδας για πρώτη φορά, χρειάζεσαι έναν τετράτροχο σύμμαχο που θα πάει παντού και δεν θα κάψει πολύ. Για εμάς αυτός ήταν το Renegade e-Hybrid.
- -
- -
Αυτό που αναζητούν οι περισσότεροι, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο, είναι στιγμές ξεγνοιασιάς, ξεκούρασης και χαλάρωσης. Αναζητώντας λοιπόν τον τόπο που χαρίζει όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με άφθονα μέρη για να ανακαλύψεις, πολιτισμό για να γνωρίσεις και πεντανόστιμη κουζίνα για να γευτείς, η απάντηση ήρθε… από το απέναντι γραφείο. Κρήτη! Όταν έχεις συνάδελφο που παινεύεται για το ξεχωριστό νησί από το οποίο κατάγεται-το οποίο ομολογουμένως αποτελεί must προορισμό για Έλληνες και τουρίστες ανεξαρτήτως- και μάλιστα όταν επανειλημμένα δεν έχεις καταφέρει να πατήσεις ούτε μία φορά, δεν έχεις και πολλά περιθώρια πριν φας την… μπαλοθιά.
Όνομα-εγγύηση
Σε κάθε εξόρμηση ή οδοιπορικό, ιδιαίτερη σημασία έχει το μεταφορικό. Και μάλιστα, στην προκειμένη περίπτωση η σημασία του ήταν ιδιαίτερα σημαντική, μιας και όποιος ακούει «Κρήτη» αμέσως γνωρίζει πως αναφερόμαστε για πληθώρα χιλιομέτρων… Ιδανικά, λοιπόν, σε έναν προορισμό αυτού του είδους χρειάζεσαι κάτι άνετο, οικονομικό, το οποίο δεν θα αρνηθεί να περάσει ακόμα και από κακό χωματόδρομο, μιας και για να ανακαλύψεις όλες τις ομορφιές του αιγαιοπελαγίτικου νησιού, δεδομένα θα πρέπει να βρεθείς και σε τέτοιου είδους επιφάνειες. Η μάρκα που το όνομα της είναι συνυφασμένο με κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές είναι φυσικά η Jeep. Κάπως έτσι, το ιδανικό τετράτροχο για την εξόρμηση εκτός Αττικής απέκτησε την μορφή του Renegade στην έκδοση e-Hybrid. Η ισορροπία που αναζητά κανείς ανάμεσα στην άνεση, την ευχρηστία, την οικονομία και την αίσθηση της ελευθερίας.
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή του μοντέλου
Στην έκδοση e-Hybrid το Renegade χρησιμοποιεί τον υβριδισμό και τις πιο compact διαστάσεις για να φέρει τις αρχές που καταξίωσαν την μάρκα στην σύγχρονη εποχή. Ο 1.500άρης κινητήρας βενζίνης συνδυασμένος με ήπια υβριδική τεχνολογία αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπή τα οποία περνούν μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων στους εμπρός τροχούς. Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει με την λειτουργία του χάρη στην τάση του συνόλου να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με την παραμικρή ευκαιρία, θυμίζοντας περισσότερο πλήρως υβριδικό σύνολο παρά mild hybrid. Στοιχείο που εκτιμήσαμε δεόντως τόσο μέσα στα πλημμυρισμένα από κόσμο Χανιά που μέναμε αλλά και στα κατηφορικά κομμάτια του επαρχιακού ή τις διελεύσεις μέσα από χωριουδάκια και κυρίως όταν ερχόταν ή μάλλον… αργούσε να έρθει η ώρα του ανεφοδιασμού.
Πρωί, πρωί με τη δροσούλα
Στο λιμάνι της Σούδας, το Jeep πάτησε τους τροχούς του με τον υπολογιστή ταξιδιού να λέει πώς το γεμάτο ρεζερβουάρ φτάνει για άλλα 700+ χιλιόμετρα. Φυσικά, είχαμε σκοπό να διανύσουμε μέχρι και το τελευταίο από αυτά…, αλλά και αν μπορούσαμε άλλα τόσα. Από τα 351 lt του χώρου αποσκευών δεν έμεινε ανεκμετάλλευτο ούτε μισό λίτρο, ενώ χάρη στο τετραγωνισμένο του σχήμα. το Renegade μπορεί να μοιάζει ογκώδες και επιβλητικό, αλλά τα 4.236 mm μήκους υπενθυμίζουν πως αποτελεί μέλος της B-SUV κατηγορίας. Το τελευταίο χαρακτηριστικό μάλιστα το βοήθησε να ελιχθεί με άνεση από το αμπάρι του πλοίου, μέχρι τα στενά σοκάκια των χωριών της Κρήτης.
Το ρολόι λοιπόν γράφει 6:32 πρώτα λεπτά το πρωί στο κρητικό λιμάνι και το αμερικανικό SUV είχε ήδη ξεκινήσει την εξερεύνηση. Μην θέλοντας να σπαταλήσουμε ούτε λεπτό από τον χρόνο μας και έχοντας αμέτρητα μέρη να επισκεφθούμε, μετά την ερευνητική βόλτα στο παλιό λιμάνι των Χανίων για το καλωσόρισμα, ακολουθήσαμε τη διαδρομή για την πρώτη διάσημη παραλία από τις δεκάδες της δυτικής Κρήτης. Φυσικά, η διαδρομή μέχρι το πάρκινγκ πάνω από την παραλία ήταν παιχνιδάκι για το Renegade, με το μονοπάτι που έπρεπε να ακολουθήσουμε στην συνέχεια με τα πόδια για να φτάσουμε στα Σεϊτάν Λιμάνια να μας δίνει μία πρώτη γεύση για το τι επρόκειτο να ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες.
Το βραχώδες έδαφος σε συνδυασμό με τα καταγάλανα νερά χαρίζουν μία άγρια ομορφιά στο τοπίο, ενώ για την πινελιά «ζωής» φροντίζουν τα κατσίκια που αφθονούν στην περιοχή και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κάνουν τις βόλτες τους ανάμεσα στους λουόμενους, ακόμη κι όταν γίνεται το αδιαχώρητο. Για την ιστορία να πούμε πως η λέξη Σεϊτάν είναι τούρκικης προέλευσης και μεταφράζεται ως διαβολικός. Επομένως, τα Σεϊτάν Λιμάνια μεταφράζονται ως Διαβολολίμανα, με τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό να οφείλεται στην επικινδυνότητα των ρευμάτων της περιοχής και την μορφολογία του εδάφους, καθώς οι κάθετοι και απότομοι βράχοι που περικλείουν τον κολπίσκο αποτελούσαν σημαντικό κίνδυνο για τα πλοία.
Κρητικός χιλιομετροφάγος
Ο δρόμος για τα Σεϊτάν είναι αρκετά καινούργιος και με καλή άσφαλτο, μιας και η παραλία αποτελεί σχετικά πρόσφατη ανακάλυψη! Μία ανάρτηση στο Facebook ήταν αρκετή για να την κάνει viral προορισμό για τουρίστες και γενικότερα ταξιδιώτες πριν από μερικά χρόνια. Βέβαια, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Κρήτης. Ευτυχώς, το Jeep δεν επηρεάζεται από τους μέτριας ποιότητας δρόμους. Αντιθέτως κάλυπτε ακούραστα τα χιλιόμετρα, ενώ η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης εκτιμήθηκε δεόντως όταν περνούσαμε είτε από επαρχιακούς-«σπαστήρια» ή από χωματόδρομους. Τα ελαστικά με το πλούσιο προφίλ βοηθούσαν ακόμη περισσότερο στον τομέα της άνεσης, απλά λόγω του καθαρά ασφάλτινου προσανατολισμού τους, μας έκαναν να διατηρούμε μία επιφύλαξη στο χωματόδρομο. Δεν θέλεις να συμβεί το παραμικρό απρόοπτο, ειδικά από την στιγμή που το Renegade δεν διέθετε ρεζέρβα. Από εκεί και πέρα είτε οδηγήσαμε στον ΒΟΑΚ, είτε μέσα στην πόλη των Χανιών, είτε στον επαρχιακό κινούμενοι προς την επόμενη παραλία, η ηχορύπανση έλαμπε διά της απουσίας της. Το ίδιο ακριβώς έκανε και η λειτουργία του μοτέρ με την οικονομία που το διακρίνει! 5,7 lt/100 km δηλώνει ο κατασκευαστής, και χωρίς σύνεση στον επαρχιακό, κάνοντας μόνιμη χρήση του air-condition στο μέγιστο βαθμό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, είδαμε ένα άκρως ικανοποιητικό 6,2 lt/100 km. Και όλα αυτά, τη στιγμή που όταν το αυτοκίνητο πάτησε ξανά στο λιμάνι του Πειραιά το trip computer είχε γράψει 1.332 km!
Το στοιχείο που βοήθησε στην εξαιρετική τιμή κατανάλωσης είναι η τάση του συνόλου να κινείται ηλεκτρικά. Εντός των στενών της πόλης ξεχνάς πως το Renegade έχει θερμικό κινητήρα. Παράλληλα, ακόμη και στα ανοιχτά κομμάτια, εάν η κλίση του δρόμου και το ποσοστό του γκαζιού το επιτρέπουν, παρατηρείς πως το B-SUV της Jeep απενεργοποιεί το θερμικό μοτέρ ακόμη και με ταχύτητες κοντά στα 80-100 km/h. Γενικότερα, οι 130 ίπποι κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1.495 kg, χωρίς βέβαια να «βάζουν φωτιά» στην άσφαλτο. Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων είναι ρυθμισμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμβάλει στην εξοικονόμηση καυσίμου. Οι σχέσεις αλλάζουν ταχύτατα προς τα πάνω και με μία σχετική καθυστέρηση προς τα κάτω. Ως επί το πλείστον, διαπιστώνεις πως είναι «κουμπωμένη» μια μεγαλύτερη σχέση από την επιθυμητή. Στα ανηφορικά κομμάτια απαιτεί να το συνηθίσεις, ώστε να πατάς λίγο περισσότερο γκάζι και να μην δώσεις την ευκαιρία στο κιβώτιο να επιλέξει αυτόματα μία μεγαλύτερη. Σε κάθε περίπτωση, η πεισματική άρνηση του δείκτη της βενζίνης να κατέβει φροντίζει να σου υπενθυμίζει το όφελος του συγκεκριμένου τρόπου λειτουργίας.
Έχει απ’ όλα!
Ο εν λόγω χαρακτηρισμός ταιριάζει απόλυτα στο νησί της Κρήτης. Είναι εντυπωσιακό το πως μετά από μόλις δύο ώρες οδήγησης, μπορεί να έχεις περάσει από παραθαλάσσια τοπία με μαγευτικά ηλιοβασιλέματα που σου κόβουν την ανάσα, από πανύψηλα βουνά και από εντυπωσιακά φαράγγια. Και να σκεφτείτε πως αναφερόμαστε μόλις στη μισή Κρήτη, αφού όλα αυτά τα είδαμε πηγαίνοντας μέχρι τοποθεσίες όπως το Ρέθυμνο και η Καλυψώ (ένας κρυμμένος παράδεισος που θυμίζει Ιταλία). Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτές τις περιοχές, δεν γίνεται να μην μιλήσουμε για τα γραφικά Σφακιά. Το παραθαλάσσιο χωριουδάκι που μόνο στο άκουσμα του ονόματος του, δύο σκέψεις έρχονται κατευθείαν στο μυαλό. Πρώτον, η φημισμένη σφακιανή πίτα -που όσο και να τρώγαμε δεν χορταίναμε- και δεύτερον η φιδίσια διαδρομή που καταλήγει εκεί και περνά από μέρη όπως το φαράγγι της Αράδαινας. Μία κορδέλα δρόμου με κλειστές και ανοιχτές στροφές, υψομετρικές διαφορές, φουρκέτες και στο μεγαλύτερο μέρος της καλή ποιότητα ασφάλτου. Σημείο ιδανικό για οδήγηση. Βέβαια, εδώ οφείλουμε να αναφέρουμε πως το Renegade σε προδιαθέτει να οδηγήσεις σε ρυθμό που θα σου επιτρέπει να απολαύσεις το τοπίο. Κι αυτό διότι η άνεση που αναφέραμε νωρίτερα, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για επιθετική οδήγηση, με το όλο σύνολο να δείχνει τον ξεκάθαρα εκδρομικό του προσανατολισμό.
Ευτυχώς όμως, τα 17,1 cm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, σου επιτρέπουν να κινηθείς άνετα και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, αν και δεν υπάρχει σύστημα τετρακίνησης. Στην εκδρομική διάθεση βοηθάει και η καμπίνα του Renegade, που επίσης διαθέτει όλα όσα θα χρειαστείς σε μία εξόρμηση. Αρχικά χώρο… Για ένα ζευγάρι, το Β-SUV της Jeep διαθέτει υπεραρκετή ευρυχωρία για να βολευτούν οι ίδιοι και οι αποσκευές τους. Ακόμα και αν ο αριθμός τους είναι τέτοιος που μοιάζει να ανήκει σε… πολυάριθμη παρέα! Υπό φυσιολογικές συνθήκες δύο ακόμη άτομα θα μπορούσαν να βολευτούν χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, ενώ και ένα τρίτο με λίγη καλή θέληση σίγουρα θα χωρέσει.
Δείτε ακόμη: Νέο video: Δοκιμάζουμε το Jeep Avenger
Κατά τ’ άλλα το πληθωρικό εσωτερικό δεν κρύβει την ηλικία του, με τα σκληρά υλικά να εκπέμπουν ένα ανθεκτικό και περιπετειώδες στιλ. Τα καθίσματα με επενδύσεις από ανακυκλωμένα πλαστικά ενισχύουν τον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου, ο οποίος βέβαια είναι ευδιάκριτος και σε άλλα σημεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εξωτερική σχεδίαση με την φράση «There is only one earth» στις πλαϊνές πόρτες και το καπό. Επιστρέφοντας όμως στην καμπίνα, που μας φιλοξένησε για πάνω από 37 ώρες σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού, από τον πίνακα οργάνων λαμβάνεις όλες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες κίνησης. Η οθόνη αφής 8,4 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας υποστηρίζει τις περισσότερες multimedia εφαρμογές και αποδεικνύεται εύκολη στη λειτουργία της, χωρίς περιττά κόλπα εντυπωσιασμού. Ότι έπρεπε για να κρατάμε τα μάτια μας στα πανέμορφα τοπία που ερχόντουσαν το ένα μετά το άλλο έξω από τα παράθυρα.
Με γεμάτες μπαταρίες
Έτσι νιώθεις κατεβαίνοντας από το πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά. Τόσο εμείς, όσο και το Renegade που στην διαδρομή του έως το καράβι ενώ ακόμη κινούταν στο κρητικό οδικό δίκτυο, είχε καταφέρει να γεμίσει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Οπότε «τσουλούσε» αθόρυβα πάνω στην μπουκαπόρτα και δίπλα στον όχι και τόσο αθόρυβο άνθρωπο του πλοίου, που έμοιαζε να έχει πιει τρία ενεργειακά ποτά, καθοδηγώντας τον κόσμο προς την έξοδο. Η Κρήτη είναι ένας προορισμός που θα σε ανταμείψει, γεμίζοντας αναμνήσεις το μυαλό και μοναδικές εικόνες το κινητό ή τη φωτογραφική μηχανή. Όσο για το compact SUV της Jeep; Από εμάς παίρνει «Άριστα», καθώς κάλυψε όλες μας τις ανάγκες και με το παραπάνω ζητώντας κυριολεκτικά ελάχιστα για αντάλλαγμα. Σε περίπτωση που σας βάλαμε ιδέες, να πούμε πως όχι μόνο αν πάτε τώρα στην ελληνική αντιπροσωπεία θα το βρείτε ετοιμοπαράδοτο, αλλά και με τιμές που ξεκινούν από 26.990 €. Το κύρος του ονόματος Jeep σε ένα σύγχρονο, compact και οικονομικό πακέτο που δεν ξεχνά τις αρχές τις μάρκας αλλά ταυτόχρονα δεν αδειάζει και τις τσέπες του ιδιοκτήτη. Χρειάζεται κάτι παραπάνω;