Hybrid Move: Μάθε τα πάντα για το Νέο Υβριδικό Honda Jazz

Η Honda κάνει κίνηση ματ με το ολοκαίνουριο Jazz. Εμπλουτίζει τις αρετές του δημοφιλούς της μοντέλου με προηγμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV, αλλά και με την έκδοση Jazz Crosstar που εμπνέεται αισθητικά από τα SUV

  • -
  • -

Η Honda έχει μακρά παράδοση στην υβριδική τεχνολογία, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 με το Insight. Σήμερα, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει δεσμευτεί στον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας μοντέλων ευρείας παραγωγής μέχρι το 2023! Στο πλαίσιο αυτό, το ολοκαίνουριο Honda Jazz ήρθε αποκλειστικά υβριδικό, έτσι ώστε μαζί με το CR-V Hybrid και το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e να κάνουν πράξη την παραπάνω δέσμευση.

Για τους σχεδιαστές του νέου μοντέλου, η δημιουργία των σωστών οπτικών αναλογιών ήταν πρωταρχικής σημασίας υπέρ μιας στιλιστικής αρμονίας. Οι απαλές εξωτερικές επιφάνειες και το λείο εμπρός τμήμα είναι το ‘κλειδί’ για την επίτευξη του στόχου τους.

Το νέο Jazz ωστόσο έρχεται με δύο πρόσωπα: το κομψό hatchback και το περιπετειώδες Crosstar με σχεδίαση που αντλεί έμπνευση από τα SUV και ξεχωρίζει από την πιο τολμηρή μάσκα, τα μαύρα προστατευτικά στα φτερά και τα μαρσπιέ, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις ενσωματωμένες ράγες οροφής.

Σε κάθε περίπτωση, η προηγμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV της Honda είναι η καρδιά του νέου Jazz. Χάρη σε αυτή προσφέρει μία αβίαστη οδηγική εμπειρία, με κύρια χαρακτηριστικά την άμεση απόκριση και την αποδοτική λειτουργία. Στοιχεία που έρχονται να προστεθούν στην απαράμιλλη πρακτικότητα, το υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και την κορυφαία συνδεσιμότητα για να συνθέσουν το πιο συναρπαστικό πακέτο στην κατηγορία.

Το σύστημα e:HEV έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Jazz ώστε να προσφέρει απόδοση αλλά και απόλαυση στην οδήγηση. Αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που συνεργάζονται αρμονικά με ένα βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Η συνολική απόδοση των 109 PS και 253 Nm ροπής δίνει άριστες επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,4’’), μαζί με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα εκπομπών CO2 (από 102 g/km σε WLTP) και κατανάλωσης καυσίμου (από μόλις 4,5 l/100 km σε WLTP).

Αναλόγως των συνθηκών, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τρία προγράμματα οδήγησης:

  • EVDrive, στο οποίο η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα,
  • HybridDrive, όπου ο κινητήρας παρέχει ισχύ στο μοτέρ - γεννήτρια που, με τη σειρά του την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα και
  • EngineDrive, με το οποίο ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη.

 

Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ - γεννήτριας, ενώ το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Ευρυχωρία και πρακτικότητα Jazz
Δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν όλες τις γενιές Jazz είναι η έξυπνη χωροταξία και η απαράμιλλη ευρυχωρία της καμπίνας. Στόχος των μηχανικών της Honda ήταν αμφότερα να διατηρηθούν στο έπακρο. Και τα κατάφεραν!

Η έξυπνη διάταξη των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα και η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, επέτρεψαν να διατηρηθούν τόσο οι μεγάλοι χώροι όσο και τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.

Οι άνετοι χώροι επιβατών συνοδεύονται από αντίστοιχα μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από 304 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.203 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση ή αναδιπλωμένα, αντίστοιχα.

Προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας

Η απέριττη σχεδιαστική φιλοσοφία δίνει το παρών και στο μίνιμαλ εσωτερικό. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό περιλαμβάνει ένα λεπτό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 7’’ και μια εργονομική κεντρική οθόνη αφής LCD, η οποία ελέγχεται όπως ένα smartphone: με κινήσεις ‘swipe’ για περιήγηση σε σελίδες και λίστες καθώς και με προσαρμοζόμενα shortcuts για τις συχνές λειτουργίες και πηγές ήχου.

Για ‘smartphone mirroring’, φροντίζουν τα ενσωματωμένα Android Auto και Apple CarPlay. Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εφαρμογές γίνεται μέσω της αφής, αλλά η ενεργοποίησή τους μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant.

Ο ψηφιακός βοηθός της Honda είναι ένα έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί φυσικές συνομιλίες βασισμένες σε έξυπνες εντολές και κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για πρόσβαση σε μία γκάμα online υπηρεσιών.

Λέγοντας “OK Honda” και μια ερώτηση ή εντολή, ένα animation με αφηρημένο πρόσωπο θα εμφανιστεί στην οθόνη ταυτόχρονα με την άμεση απόκριση του συστήματος σε ό,τι του έχει ζητηθεί. Με την εφαρμογή My Honda+, τέλος, ο ιδιοκτήτης είναι συνεχώς συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του από απόσταση, μέσω του smartphone του.

Η προηγμένη τεχνολογία αποτελεί όπως είπαμε κύριο πυλώνα του νέου Jazz, φροντίζοντας και για την ασφάλεια. Μία αναβαθμισμένη γκάμα προηγμένων βοηθημάτων οδηγού Honda SENSING είναι στάνταρ, όπως το Collision Mitigation Braking System το οποίο έχει αναβαθμιστεί με νυχτερινή λειτουργία για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών στο σκοτάδι και τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα ερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης μεταξύ πολλών ακόμη συστημάτων τα Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist System και Road Departure Mitigation System.

Για τη Honda, η παθητική ασφάλεια είναι εξίσου σημαντική με την ενεργητική και είναι αυτή που βοηθά στην προστασία των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Το νέο Jazz διαθέτει τώρα δέκα αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας πρωτοποριακός εμπρός κεντρικός αερόσακος που προστατεύει τα κεφάλια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που το νέο Jazz απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστεριών στον τελευταίο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, που εισάγει μία σειρά νέων, αυστηρότερων αξιολογήσεων ασφάλειας.

Επίσης τυχαίο δεν είναι που η τελευταία γενιά του Jazz περιλαμβάνεται στη λίστα με τους 7 φιναλίστ που διεκδικούν τον πολυπόθητο τίτλο ‘Best Buy Car of Europe’ του διαγωνισμού AUTOBEST 2021. Εξαιρετικό σε απόδοση και οικονομία, κορυφαίο σε άνεση, ασφάλεια και πρακτικότητα και με δύο επιλογές, hatchback ή Crosstar, το νέο Honda Jazz Hybrid δεν εντάσσεται σε συγκεκριμένη κατηγορία και δεν έχει ουσιαστικά ανταγωνισμό. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που ανταποκρίνεται σε κάθε ανάγκη και επιθυμία.

Η Honda έκανε κίνηση ματ. Τώρα είναι σειρά για τη δική σας κίνηση. Το νέο Jazz είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τιμές που για την έκδοση Jazz e:HEV ξεκινούν από € 21.700 και για το Jazz Crosstar από € 29.000.