Συνέντευξη: Daniele Calonaci, ο επικεφαλής σχεδιαστής του Jeep Avenger
O επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Jeep στην Ευρώπη, Daniele Calonaci, μιλάει στο GOCAR!
- -
- -
Το νέο Jeep Avenger αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την αμερικανική εταιρεία, και μάλιστα για περισσότερους από έναν λόγους. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής της και ουσιαστικά σηματοδοτεί τη μετάβαση της σπουδαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα εποχή. Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το νέο Avenger είναι ο Daniele Calonaci, επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας στην Ευρώπη. Ο Ιταλός έγινε μέλος του Group το 2003 και πέρασε από διάφορες θέσεις στον τομέα της σχεδίασης στις Lancia, Fiat, Abarth, Alfa Romeo, αλλά και στα επαγγελματικά της Fiat-Iveco.
O Calonaci ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της EMEA για λογαριασμό της Jeep και από το 2021 βρίσκεται στην τωρινή του θέση. Στο περιθώριο της παρουσίασης του Avenger είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με τον Ιταλό σχεδιαστή για το νέο crossover της αμερικανικής εταιρείας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Jeep Avenger στην Ισπανία!
Το Avenger ξεχωρίζει για την Jeep για πολλούς και διαφόρους λόγους…
«Ναι! Βλέπετε, δεν είναι μόνο το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στην ιστορία της Jeep, αλλά και το μικρότερο σε διαστάσεις. Είναι πιο compact από το Renegade και αποτελεί το μικρότερο που έχουμε κατασκευάσει ποτέ στην εταιρεία!»
Αυτό το στοιχείο ήταν κάτι που αποτελούσε πρωταρχικό στόχο της Jeep;
«Από τις πρώτες συζητήσεις αυτό που μας ζητήθηκε ήταν να σχεδιάσουμε το πιο μικρό σε διαστάσεις μοντέλο της Jeep. Έτσι, από τα αρχικά σχέδια γνωρίζαμε πόσο θα πρέπει να είναι το μέγεθος του. Για αυτό ξεκινήσαμε με την πλατφόρμα, την οποία και προσαρμόσαμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Το πρώτο και σημαντικότερο που έπρεπε να υπολογίσουμε είναι ότι ως μοντέλο της Jeep επιβάλλεται να διαθέτει τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες στην κατηγορία του. Αυτό απαιτούσε να σχεδιάσουμε με προσοχή τον εμπρός και πίσω πρόβολο, έτσι ώστε να έχουμε τις απαιτούμενες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Επιπλέον, η απόσταση από το έδαφος έπρεπε να είναι αυξημένη, στοιχείο που οδήγησε σε στενή συνεργασία με το τμήμα των μηχανικών μερών που είχε την ευθύνη για την ανάρτηση. Όλο αυτό το κομμάτι ήταν πολύ σημαντικό από τα πρώτα στάδια της σχεδίασης.»
Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο; Σας επηρέασε σχεδιαστικά;
«Φυσικά! Όταν στοχεύεις στην κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο θα έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χιλιομέτρων, πρέπει να εστιάσεις σε μεγάλο βαθμό στην αεροδυναμική. Και εμείς δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτόν τον τομέα, αφού σε ένα ογκώδες μοντέλο αυτής της κατηγορίας συνήθως αποτελεί πρόβλημα. Η σχεδίαση της οροφής, του εμπρός καπό και του πίσω μέρος, αλλά και στοιχείων όπως η κλίση του παρμπρίζ, έχουν πραγματοποιηθεί με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Και όλα αυτά, χωρίς να γίνουν συμβιβασμοί όσο αφορά το χώρο των πίσω επιβατών και αυτού των αποσκευών, όπως και στον βαθμό πρακτικότητας, στοιχεία που επιβάλλεται να είναι αντίστοιχα με στάνταρ της Jeep.»
Το γεγονός ότι το Avenger θα διατίθεται σε κάποιες αγορές και με θερμικό κινητήρα αποτέλεσε πρόκληση για εσάς;
«Η προσαρμοστικότητα της πλατφόρμας του Group και η ευελιξία της, αποτέλεσαν εξαιρετική βάση για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Μας επέτρεψε με ιδιαίτερη ευκολία να προσαρμοστούμε στις ανάγκες ενός μοντέλου με θερμικού κινητήρα και ενός ηλεκτρικού. Είναι χαρακτηριστικό πως ανάμεσα στις δύο εκδόσεις δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στις διαστάσεις. Σίγουρα, σημαντικότερη πρόκληση αποτέλεσε για εμάς η αεροδυναμική.»
Πόσο δύσκολο ήταν να «παντρέψετε» το αεροδυναμικό σχήμα με τα παραδοσιακά στοιχεία της Jeep;
«Ναι, αυτό ήταν ένα στοιχείο που αποτέλεσε πρόκληση για εμάς. Έπρεπε να διατηρήσουμε την παράδοση της Jeep και για αυτό πολλές λεπτομέρειες είναι δανεισμένες από την πλούσια ιστορία της εταιρείας, αλλά εναρμονισμένα στις ανάγκες της σημερινής εποχής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εμπρός μάσκα με τις χαρακτηριστικές κάθετες γραμμές, αλλά και εμπρός φανάρια που διαθέτουν αντίστοιχη φιλοσοφία όσον αφορά την τοποθέτηση τους (μέσα στη μάσκα για να μένουν μακριά από αντικείμενα) με αυτή των Willys, Renegade και Wrangler. Ακόμα και τα πίσω φανάρια με το χαρακτηριστικό «Χ» είναι ένα στοιχείο που έχουμε δανειστεί από το Renegade.»
Τα πρώτα σχέδια στο χαρτί πότε πραγματοποιήθηκαν;
«Τρία χρόνια πριν την αποκάλυψη του μοντέλου ξεκινήσαμε τα πρώτα σχέδια. Αυτό δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, αφού αυτό είναι και το χρονικό περιθώριο που απαιτείται συνήθως. Ξεκινήσαμε με κάποια απλά σχέδια, διάφορες ιδέες, τις οποίες συζητήσαμε και εξελίξαμε μαζί με τους συνεργάτες μου. Ουσιαστικά, μοιάζει σαν την προετοιμασία σε μία κουζίνα! Το δύσκολο μέρος της σχεδίασης είναι στο τέλος, όταν θα πρέπει να αφαιρέσεις διάφορα στοιχεία για να χαρίσεις στο αυτοκίνητο το τελικό του σχήμα και σχέδιο.»
Δείτε ακόμη: Οι τιμές και εκδόσεις του Avenger στην Ελλάδα!
Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει σχεδιαστεί στην Ευρώπη, αλλά θα πωλείται και στην Αμερική. Ποια η διαφορά ανάμεσα στις δύο αγορές;
«Η πραγματικότητα είναι πως με όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα, τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Ευρωπαίοι αγοραστές προσελκύονται από το Avenger. Η διαφορά ανάμεσα τους είναι πως στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού προτιμούν τα μεγάλα σε διαστάσεις, ογκώδη και χωρίς ιδιαίτερες καμπύλες μοντέλα. Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι ελκύονται από τα αεροδυναμικά σχήματα με τις χυτές γραμμές. Το Avenger θα λέγαμε ότι είναι θελκτικό και για τις δύο αγορές, αφού είναι αεροδυναμικό, αλλά με ισχυρή δυναμική προσέγγιση.»
Θεωρείτε ότι θα κερδίσει το δύσκολο ευρωπαϊκό κοινό;
«Ναι, είμαι βέβαιος για αυτό και εξάλλου είναι εμφανές από τις πωλήσεις μέχρι σήμερα. Είναι χαρακτηριστικό πως οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσεις τις 20.000 χωρίς να έχει δει κανείς το αυτοκίνητο από κοντά! Αυτές οι πωλήσεις έχουν γίνει αποκλειστικά μέσω βίντεο και φωτογραφιών. Αν συνυπολογίσουμε ότι όσοι το έχουν δει από κοντά αναφέρουν πως είναι πιο όμορφο από ότι στις φωτογραφίες, τότε μπορώ να πω με σιγουριά πως θα κερδίσει το αμερικανικό, αλλά και το ευρωπαϊκό κοινό.»