Συνέντευξη: Andreas Lassota
Ο Marketing Manager του τομέα Ηλεκτρικών Οχημάτων της Opel μας μιλάει για το Ampera και το ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας
- -
- -
Στα πλαίσια της Έκθεσης του Παρισιού είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Marketing Manager του τομέα Ηλεκτρικών Οχημάτων της Opel, Andreas Lassota. Η συζήτησή μας επικεντρώθηκε, όπως είναι φυσικό, στο Opel Ampera που ετοιμάζεται για το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν και απέφυγε να απαντήσει ευθέως, o Lassota δεν απέκλεισε το λανσάρισμα και άλλων μοντέλων Opel με την τεχνολογία του Ampera, καθώς και 100% ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Opel αποκαλεί το Ampera ηλεκτρικό όχημα. Το γεγονός όμως πως το σύστημα Voltec συμπεριλαμβάνει και ένα μικρό βενζινοκινητήρα, δεν το καθιστά υβριδικό;
A.L.: Σε κάθε περίπτωση οι τροχοί κινούνται από τον ηλεκτροκινητήρα, με τη χρήση δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα, για τα πρώτα 60 km το Ampera κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η ενέργεια βρίσκεται αποθηκευμένη στη μπαταρία και τροφοδοτείται στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του κινεί τους εμπρός τροχούς με ροπή 370 Nm σχεδόν από το ρελαντί. Άρα, για 60 km, αυτονομία που συνήθως καλύπτει τις καθημερινές μας μετακινήσεις, έχουμε άμεση απόκριση και μηδενικούς ρύπους, όπως σε ένα κλασικό ηλεκτρικό όχημα. Η διαφορά στο δικό μας σύστημα είναι πως, όταν θελήσεις να κινηθείς πιο μακριά, π.χ. σε διακοπές ή σε ένα επαγγελματικό ταξίδι, δεν έχεις το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας. Μετά τα 60 km, όταν η μπαταρία αδειάσει, ο μικρός βενζινοκινητήρας ξεκινά να παράγει ενέργεια, την οποία στέλνει στον ηλεκτροκινητήρα και, εφόσον υπάρχει περίσσευμα, στη μπαταρία. Έτσι, ο ηλεκτροκινητήρας συνεχίζει να κινεί το αυτοκίνητο με τον ίδιο ρυθμό, προσφέρει δηλαδή τα ίδιες ακριβώς επιδόσεις αλλά με την συνολική αυτονομία να ξεπερνά τα 500 km.
Με ποιο τρόπο θα προσπαθήσετε να πείσετε τους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν το Ampera αντί για ένα συμβατικό βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο;
A.L.: Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αυτή τη στιγμή ο μόνος τρόπος αυτοκίνησης με καθαρή ενέργεια όταν ο ηλεκτρισμός που αποθηκεύεται στις μπαταρίες τους προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Βέβαια, θα πρέπει να υπάρχει αντιστάθμισμα για την υψηλότερη επένδυση που προϋποθέτει το Ampera συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό επιτυγχάνεται με το μικρότερο κόστος χρήσης, καθότι ο ηλεκτρισμός που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είναι τα φωτοβολταϊκά, είναι φτηνότερος. Οπότε, αν κάνεις τους υπολογισμούς αντιλαμβάνεσαι πως το συνολικό κόστος αγοράς και χρήσης (του Ampera) είναι παρόμοιο με ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Είναι το ίδιο με το να βάλεις φωτοβολταϊκά στην σκεπή του σπιτιού σου. Κάνεις μια μεγάλη επένδυση στην αρχή γλιτώνοντας χρήματα στη συνέχεια.
Θεωρείτε τα υβριδικά αυτοκίνητα ως άμεσους ανταγωνιστές του Ampera στην αγορά;
A.L.: Αν απλώς θέλεις να μειώσεις την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, τα υβριδικά είναι μια καλή λύση. Και τα δύο όμως εξαρτώνται από το στυλ οδήγησής σου. Όσο περισσότερο πατάς το γκάζει, τόσο ανεβαίνει η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2. Ακόμη και κάποια υβριδικά που μπορούν να κινούνται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, το κάνουν μόνο στις χαμηλές ταχύτητες και για περιορισμένη διάρκεια. Με το Ampera αντίθετα μπορείς να κινείσαι για 60 km με ταχύτητα έως και 160 km/h χωρίς να εκπέμπεις καθόλου ρύπους.
Υπάρχει ενδεχόμενο να δούμε και άλλα μοντέλα της Opel με την τεχνολογία Voltec; Ένα MPV για παράδειγμα;
A.L.: Είναι κάτι που το εξετάζουμε. Εξελίσουμε ήδη κάποια πρωτότυπα, όπως το Vivaro e-Concept. Ερευνούμε αν έχει νόημα να κάνουμε κάτι τέτοιο.
Υπάρχουν πλάνα προσθήκης ενός 100% ηλεκτρικού οχήματος στη γκάμα της Opel στο άμεσο μέλλον; Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά Meriva που εξελίξατε για τις ανάγκες του προγράμματος που διεξάγετε με το MeRegioMobile;
A.L.: Πρόκειται για ένα ερευνητικό πρόγραμμα με Πανεπιστήμια και το MeRegioMobile σχετικά με τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Το τι θα προκύψει στο τέλος είναι κάτι που θα το δούμε στο μέλλον. Το σίγουρο είναι πως αυτή τη στιγμή έχουμε εξελίξει τρία ηλεκτρικά πρωτότυπα ειδικά για το συγκεκριμένο project. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έχουν νόημα στις αστικές μετακινήσεις. Πιστεύουμε όμως πως η τεχνολογία Voltec του Ampera που επεκτείνει την αυτονομία είναι η ιδανική τεχνολογία.
Τι είναι το Ampera για την Opel; Είναι ο ηγέτης στη γκάμα ή η “πράσινη σημαία” της εταιρείας;
A.L.: Κάνουμε προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων σε πολλά επίπεδα. Υπάρχουν για παράδειγμα τα μοντέλα Ecoflex. Το Ampera είναι ο ηγέτης στη γκάμα των μοντέλων μας με εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους. Πρακτικά δεν υπάρχει άλλη πρόταση στην αγορά με αντίστοιχη τεχνολογία. Θεωρούμε λοιπόν πως με το Ampera είμαστε πρωτοπόροι στην ηλεκτρική αυτοκίνηση χωρίς κανένα περιορισμό στην αυτονομία.