Με συνέπεια και καινοτομία

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία νέα ευκαιρία για τον ειδικό Τύπο. Και το GOCAR βρίσκεται στη θέση του οδηγού (και) στην ηλεκτρική μετάβαση.

  • -
  • -
Με συνέπεια και καινοτομία


Οδεύοντας ολοταχώς για το 2026, το μεγάλο αφιέρωμα στην Ηλεκτροκίνηση που θα βρείτε στο GOCAR έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι αυτή η μετάβαση που βιώνουμε είναι ίσως η πιο έντονη, τεχνολογικά και επιχειρηματικά, μεταβολή στην αγορά του αυτοκινήτου.

Η ηλεκτροκίνηση είναι μια κινητήρια –κυριολεκτικά και μεταφορικά– δύναμη που αλλάζει συθέμελα τον κλάδο. Ένα μεγάλο κύμα ολοκληρωτικού μετασχηματισμού που φέρνει μαζί του εξέλιξη, νέες προοπτικές και ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις ή ανατροπές κατεστημένων. Όπως έχει συμβεί σε κάθε μεγάλη τεχνολογική αλλαγή, βλέπουμε παραδοσιακές δυνάμεις να χάνουν την ισχύ τους και νέους παίκτες να αναδύονται δυναμικά. Η ιστορία της Nokia, που από κυρίαρχος της κινητής τηλεφωνίας βρέθηκε να παρακολουθεί αμήχανα την επανάσταση των smartphones, είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική υπενθύμιση του πόσο ραγδαία μπορεί να αλλάξει ένα ολόκληρο οικοσύστημα όταν μια νέα τεχνολογία ανατρέπει τα δεδομένα.

Όμως, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επιφέρει αλλαγές που ξεπερνούν τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας, αγγίζοντας την κοινωνία και την οικονομία στο σύνολό τους. Ο ρυθμός προσαρμογής διαφέρει από χώρα σε χώρα, από εταιρεία σε εταιρεία. Στην Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων, οι ιστορικές δυνάμεις της αυτοκίνησης αναζητούν ισορροπία μεταξύ παράδοσης και ανανέωσης, ενώ νέοι κατασκευαστές από την Ανατολή πιέζουν δυναμικά, αμφισβητώντας τα παραδοσιακά σύνορα.

Οι βόρειες κοινωνίες είναι πιο ώριμες και πιο έτοιμες –οι ίδιοι οι καταναλωτές ασκούν πίεση με τις επιλογές τους– και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα: σε χώρες όπως η Νορβηγία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπερνούν το 90%. Στον ευρωπαϊκό Νότο, και ειδικά στην Ελλάδα, ο καταναλωτής παραμένει σκεπτικός. Το ενδιαφέρον υπάρχει, αλλά συνοδεύεται από ερωτήματα: «Είναι η κατάλληλη στιγμή;», «Πόσο πραγματική είναι η αυτονομία;», «Υπάρχει επαρκές δίκτυο φόρτισης;».

Η μετάβαση είναι αναπόφευκτη, αφού όλοι έχουν να κερδίσουν. Πρώτα από όλα οι καταναλωτές, από τη σημαντική εξοικονόμηση του καθημερινού κόστους χρήσης και τη νέα, απλούστερη εμπειρία οδήγησης. Το ίδιο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που μπορούν να μεταφέρουν το R&D από την κατασκευή του κινητήρα στην συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας μετακίνησης, στην οποία εστιάζει πολύ περισσότερο ο σύγχρονος καταναλωτής για όλες τις συσκευές του. Και εν συνεχεία ένα ολόκληρο, νέο εν μέρει, οικοσύστημα που τίθεται σε κίνηση, αυτό των υποδομών, όπως οι εταιρείες ενέργειας, που θα μπορούν να ελέγξουν ολοκληρωτικά όλο το κύκλωμα διάθεσης χωρίς να έχουν τις γνωστές απώλειες. 

Σ’ αυτή τη νέα εποχή συνταρακτικές αλλαγές βιώνει και η αλυσίδα πώλησης του ίδιου του προϊόντος. Τα καταστήματα δεν είναι απαραίτητα το επίκεντρο δράσης, το μάρκετινγκ και ο τρόπος που απευθύνονται οι εταιρείες στον καταναλωτή μεταβάλλεται, εξελίσσεται, αξιοποιεί νέα κανάλια, κυρίως ψηφιακά, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες και για συνέργειες, αλλά και για τα ίδια τα στελέχη της αγοράς ώστε να τις αξιοποιήσουν και να εξελιχθούν μαζί με την αγορά που είναι σε ανάπτυξη.

Μαζί όμως έρχεται και μια μεγάλη ευκαιρία για τον κλάδο του ειδικού τύπου αυτοκινήτου. Αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο ο εκπαιδευτικός του ρόλος προς τον καταναλωτή. Όχι σε ένα θεωρητικό επίπεδο πληροφοριών και ειδήσεων, αλλά μέσα από δοκιμές, παρουσιάσεις, πρωτότυπο και σύγχρονο περιεχόμενο, που θα καθοδηγεί και θα αποτελέσει εκπαιδευτικό εργαλείο. Για τον καταναλωτή αλλά και για την ανάπτυξη της αγοράς. Για τον ειδικό Τύπο στην Ελλάδα που δοκιμάστηκε και άλλαξε ριζικά τα τελευταία χρόνια μετά την κρίση, αυτή η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι η μεγαλύτερη του ευκαιρία να καθοδηγήσει μεθοδικά το κοινό στο νέο, θαυμαστό, κόσμο της μετακίνησης και να συμβάλλει ουσιαστικά στην ωρίμανση της αγοράς της αυτοκίνησης.

Δεκαπέντε χρόνια πριν, εν μέσω της κρίσης του Τύπου, όταν και δημιουργήσαμε το GOCAR πιστέψαμε ότι το digital θα αναδειχθεί και θα κυριαρχήσει ως το βασικό κανάλι ενημέρωσης του κοινού για το αυτοκίνητο. Fast forward στο 2025, είμαστε έτοιμοι και σίγουροι και για τη νέα πρόκληση που μας βάζει ο μετασχηματισμός της αγοράς. 

Οδηγώντας τις εξελίξεις, το GOCAR σήμερα είναι το μεγαλύτερο ανεξάρτητο μέσο για το αυτοκίνητο και την κινητικότητα στην Ελλάδα και είναι εδώ για να συμμετάσχει και να συνδιαμορφώσει τις εξελίξεις. Μαζί με την ικανοποίηση για ότι έχουμε καταφέρει έρχεται και η ευθύνη. Προς την ομάδα που τόσα χρόνια στήριξε και έχτισε αυτό που είναι το GOCAR. Κυρίως όμως προς εσένα, τον αναγνώστη και καταναλωτή που μας εμπιστεύεσαι καθημερινά, συνεχίζοντας να σου προσφέρουμε καλό, πρωτότυπο περιεχόμενο και αξιόπιστη ενημέρωση για το αυτοκίνητο, σε μια περίοδο που το clickbait και τα fake news παραμορφώνουν την πραγματικότητα και επηρεάζουν το αγοραστικό κοινό. 

Θα παραμείνουμε εδώ, ανοιχτοί στις τεχνολογικές αλλαγές και στις ευκαιρίες που φέρνει η ψηφιακή εποχή — από την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μέχρι το blockchain — χωρίς να χάνουμε την ουσία: την αλήθεια, τη διαφάνεια και τη φρέσκια ματιά. Μακριά από συμφέροντα και επιφανειακές εντυπώσεις, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε και να αναδεικνύουμε τις εξελίξεις στην αγορά του αυτοκινήτου, με συνέπεια, αξιοπιστία και το πάθος μας για την αυτοκίνηση.