Αγορά αυτοκινήτου: Ανάταση, ευκαιρίες και παγίδες
Αξίζει η εισαγωγή μεταχειρισμένου από το εξωτερικό;
- -
- -
Το βλέπω παντού και καθημερινά. Στα e-mails, στα μηνύματα που μας έρχονται στο gocar.gr, στα τηλέφωνα που απαντάμε στο γραφείο. Τον τελευταίο μήνα μας έχουν κατακλύσει ερωτήματα αναγνωστών και φίλων για μοντέλα που σκέφτονται να αγοράσουν. Υπάρχει μια σημαντική αύξηση στο ενδιαφέρον αγοράς αυτοκινήτου.
Και είναι λογικό. Επτά χρόνια τώρα έχουμε όλοι σφίξει το ζωνάρι. Οι περισσότεροι αναβάλλουμε την αντικατάσταση του παλιού μας αυτοκινήτου, δίνοντας προτεραιότητα σε χαράτσια και οικογενειακές / προσωπικές ανάγκες. Τα αυτοκίνητα όμως γερνούν. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο μέσος όρος ηλικίας επιβατικών στην Ελλάδα έχει σκαρφαλώσει στα 13,5 έτη! Η ανάγκη αγοράς ενός νεότερου και ασφαλέστερου, καθίσταται πλέον επιτακτική για πολλούς.
Το ανησυχητικό όμως είναι η σημαντική αύξηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων. Όχι, δεν είναι κακό να παίρνεις ένα αυτοκίνητο 3ετίας από τη Γερμανία. Αρκεί να είναι καλοσυντηρημένο και να έχει όντως τα χιλιόμετρα που λέει στο κοντέρ του. Βλέπετε, η αγορά μεταχειρισμένου στην Ελλάδα βρίθει από επιτήδειους μαντράδες (δεν είναι όλοι, αλλά είναι αρκετοί) που εισάγουν ταλαιπωρημένα diesel, μιας και είναι και της μόδας το πετρέλαιο, τους γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα παρουσιάζουν ως ευκαιρίες. Η πιο ακραία από όσες έχω ακούσει, είναι η ιστορία για εισαγόμενο Navara με 700.000 km που πωλήθηκε στην Ελλάδα με 70.000! Ακριβώς. Στη μεταφορά χάθηκε ένα μηδενικό… Και κάτι ακόμη. Πόσοι αλήθεια γνωρίζουν ότι τα πετρελαιοκίνητα προδιαγραφών EURO 2, 3 και 4 απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Θυμίζω πως η άρση της απαγόρευσης που έγινε το 2011 αφορά μόνο σε καινούρια diesel, EURO 5 και 6.
Πώς μπορεί να προστατευτεί όμως ο ανυποψίαστος υποψήφιος αγοραστής; Απλά, με έναν εξονυχιστικό έλεγχο σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Και σε μερικές μάρκες, όπως π.χ. στη Nissan, αν προσκομίσει υπεύθυνη δήλωση του πωλητή, μπορεί να ενημερωθεί και για το ιστορικό συντήρησης του οχήματος.
Καινούριο κοσκινάκι μου
Βέβαια, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η ζωή μας στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, η αγορά αυτοκινήτου είναι πλέον επένδυση. Υπό αυτό το πρίσμα, η επιλογή καινούριου είναι σαφώς πιο συμφέρουσα. Συγκριτικά με ένα μεταχειρισμένο, πληρώνεις παραπάνω αλλά είσαι καλυμμένος τα πρώτα χρόνια από την εγγύηση, ενώ δεν θα βρεθείς σε 5 χρόνια πάλι με ένα παλιό αυτοκίνητο που χρίζει αντικατάστασης.
Δόξα τω θεό, οι αντιπροσωπείες έχουν βρει τον τρόπο να
προσφέρουν χαμηλά επιτόκια και οι τράπεζες, απ’ όσα μαθαίνω, δίνουν
δάνεια. Το πρόβλημα βέβαια είναι στην πιστοληπτική ικανότητα του
υποψήφιου αγοραστή. Αλλά αν τηρούσαμε τους κανόνες στην αγορά
δανείων την προηγούμενη εικοσαετία, ίσως σήμερα δεν αντιμετώπιζαν
τόσα προβλήματα οι ελληνικές τράπεζες κι εμείς είχαμε λίγο πιο
χαλαρό το ζωνάρι. Δεν συμφωνείτε;
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΗΣ "START
ENGINE"