Ηλεκτρικό αθόρυβο ή τούρμπο με εξατμίσεις Akrapovic;
Στην πρίζα ή στην αντλία με σούπερ αμόλυβδη;
- -
- -
Επιστροφή στην “κανονικότητα” μετά από μια πραγματικά δύσκολη περίοδο που ζήσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Επιστροφή στις θέσεις, στην αγαπημένη μας… ρουτίνα.
Πίσω από το τιμόνι ξανά, αφού το πληκτρολόγιο δεν μας έλειψε καθόλου γιατί δεν το αφήσαμε ποτέ, ούτε μέρα. Αυτό ήταν εξάλλου που μας κράτησε… ζωντανούς και σε εγρήγορση το διάστημα της καραντίνας, αφού όπως θα διαπιστώσατε συνεχίσαμε να δουλεύουμε και να βγάζουμε κανονικά τα τεύχη μας.
Αυτό το μήνα όμως επιστρέψαμε στο γραφείο, στους δρόμους, στις δοκιμές και τις παρουσιάσεις. Μπορεί οι τελευταίες να μην είχαν πολλές πτήσεις και εξωτικούς προορισμούς, ούτε καν οδήγηση, αλλά ήταν αρκετά ενδιαφέρουσες, έστω και αν έγιναν διαδικτυακά.
Καλεσμένος της BMW, βρέθηκα πίσω από τον υπολογιστή μου να παρακολουθώ την αναλυτική -από τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπίας- παρουσίαση, της X1 Plug-in Hybrid.
Του νέου υβριδικού μικρού SUV της γερμανικής φίρμας που εμπλουτίζει τη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της. Ναι, μπαίνει στην πρίζα και έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 80 χιλιόμετρα, ενώ σέβεται και το περιβάλλον με χαμηλές εκπομπές CO2.
Δεν την έχουμε οδηγήσει ακόμα, αλλά ακούγεται αρκετά ενδιαφέρουσα περίπτωση, αφού πατάει σε ένα αξιόλογο μοντέλο που προσφέρει χώρους, άνεση, ποιότητα και οδική συμπεριφορά, ενώ τώρα συνδυάζει τα παραπάνω με ένα υβριδικό σύστημα, που κινείται μεν ηλεκτρικά, αλλά χάρη στον θερμικό κινητήρα δεν θέτει περιορισμούς στην κίνηση. Ταξιδεύει μακριά.
Λιγότερο μακριά -με μηδενικούς ρύπους όμως- πάνε τα αμιγώς ηλεκτρικά ΜΙΝΙ Cooper SE και Opel Corsa-e που είχαμε στο γραφείο αυτό το μήνα για δοκιμή. Σε βάζουν κανονικά στην… πρίζα να τα οδηγήσεις, αφού σε αυτή την φάση έχουν εξελιχθεί τόσο που προσφέρουν ικανοποιητική αυτονομία, ενώ στους άλλους τομείς, χώροι, άνεση κτλ. δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τις συμβατικές εκδόσεις με θερμικό κινητήρα.
Στα “θα ήθελα” των ηλεκτρικών οχημάτων μπαίνουν οι υποδομές, αφού ψάχνεις με τα κιάλια φορτιστές και καταλήγεις για ανεφοδιασμό στο γκαράζ του σπιτιού σου, αν είσαι τυχερός και έχεις. Με τη δέουσα προσοχή στο γκάζι βλέπεις πολλά χιλιόμετρα αυτονομίας, και δεν ανησυχείς. Τουλάχιστον αν δεν φύγει από τα όρια του νομού.
Στον αντίποδα και μακριά από τα αθόρυβα ηλεκτρικά, με αρκετή φασαρία -κυριολεκτικά- ήρθε στο γραφείο η γρήγορη έκδοση του T-Roc με τα διακριτικά “R”. Φοράει όλα τα καλούδια του τμήματος “R” της Volkswagen αποδίδοντας τρεις εκατοντάδες άλογα.
Οι επιταχύνσεις του, με 0-100 km/h σε 4,8 sec παραπέμπουν σε supercar και ο τρόπος που πατάει στο δρόμο σε τίποτα δεν θυμίζει SUV. Εκρηκτικό και παράλληλα αποτελεσματικό, προσφέρει απόλαυση και έχει τα θέλγητρα για να σε σαγηνεύσει.
Και δεν είναι μόνο η πιο επιθετική εμφάνιση με τους μεγάλους αεραγωγούς, που είναι είδος προς εξαφάνιση στα ηλεκτρικά, όσο αυτή η εξάτμιση της Akrapovic με τα σκασίματα σε κάθε άσε - πάτα. Απολαυστικός ήχος και εθιστικός μαζί, σε βάζει σε διαδικασία να παίζεις άσκοπα με το γκάζι για να την ακούς.
Το δίλλημα που είχα ανάμεσα σε ηλεκτρικό και τούρμπο πήρε απάντηση μετά την πρώτη μέρα οδήγησης του T-Roc R. Για μια εβδομάδα, όσο δηλαδή το είχαμε στο γραφείο δεν βγήκα από μέσα και καθόλου δεν με πείραξε η καζούρα από τους ΠΤ και ΜΓ, ούτε φυσικά υπέκυψα στις πιέσεις τους για να τους το δώσω. Είναι “δικό μου”. Το θέλω! Κ. Νίκο, κ. Βίκυ μας από την Volkswagen αν με ακούτε να το βάλουμε ξανά στο πρόγραμμα.
Γιάννης Καλογερόπουλος
jk@gocar.gr