World Car Awards 2021: Τα αυτοκίνητα της χρονιάς στην κάλπη
Οι 94 δημοσιογράφοι του World Car Awards από όλο τον κόσμο επιλέγουμε την τελική 10άδα για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς.
- -
- -
Αυτή είναι η 3η μου χρονιά ως μέλος του World Car Awards, η τρίτη φορά που έχω τη χαρά αλλά και την ευθύνη να ψηφίσω για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Αυτό το μήνα οι 94 κριτές-δημοσιογράφοι θα επιλέξουν την τελική 10άδα στη βασική κατηγορία και τους τρεις φιναλίστ στις επιμέρους κατηγορίες για το Πολυτελές, το Σπορ και το Αυτοκίνητο Πόλης της Χρονιάς.
Για να είναι υποψήφιο ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να πωλείται σε τουλάχιστον δύο από τις κύριες αγορές του πλανήτη. Ο θεσμός World Car Awards ιδρύθηκε το 2003 και εξέλεξε το πρώτο Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2004. Ο διαρκώς αναπτυσσόμενος θεσμός ανακηρύχθηκε και φέτος, για 8η συνεχόμενη χρονιά, ως το κορυφαίο πρόγραμμα βραβείων για το Αυτοκίνητο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας της Cision Insights.
Το φετινό ψηφοδέλτιο έχει ποικιλία και αντιφάσεις περιλαμβάνοντας τα Audi A3, τις BMW Σειρά 2 Gran Coupe και Σειρά 4, το Citroen C4 / e-C4, τα Honda Jazz και Honda-e, τα Hyundai i10 & i20, το Mazda MX-30, τη Mercedes-Benz GLA, το Nissan X-Trail, το SEAT Leon, το Skoda Octavia και το Toyota Yaris.
Στις επιμέρους κατηγορίες, στα πολυτελή κονταροχτυπιούνται το Land Rover Defender, το Volvo XC40 Recharge P8 AWD και η Mercedes-Benz S-Class μεταξύ άλλων μοντέλων που δεν έρχονται στη δική μας αγορά. Ενώ στα σπορ, ανάμεσα στα Audi RS Q3 & RS Q8, BMW M2 CS, BMW X5 M / X6 M, MINI John Cooper Works GP, Porsche 911 Turbo και Toyota Yaris GR, κάτι μου λέει ότι η μάχη θα δοθεί μεταξύ των δύο τελευταίων, στη λογική Δαυίδ εναντίον Γολιάθ.
Κοιτάζοντας συνολικά τη λίστα παρατηρεί κανείς ότι οι μοιρασμένοι στον κόσμο 94 εκλέκτορες δημοσιογράφοι συμβαδίζουμε με τα trends, την έκρηξη δηλαδή του ενδιαφέροντος του κοινού και αντίστοιχα της προσφοράς των κατασκευαστών για SUV και ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά οι αρχικές επιλογές δείχνουν μια ενδιαφέρουσα ισορροπία μεταξύ των segments και των τεχνολογιών κίνησης. Με ένα εύρος που εκτείνεται από μικροσκοπικά mini και supermini μέχρι πληθωρικές μπερλίνες και SUV. Με κινητήρες βενζίνης, CNG, diesel, εξηλεκτρισμένους και αμιγώς ηλεκτρικούς.
Πώς όμως ψηφίζεις για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς μεταξύ προτάσεων που τις χωρίζει χάος σε διαστάσεις, τεχνολογία κίνησης και τιμή; Το ζητούμενο είναι να δεις το καθένα μέσα από το πρίσμα της κατηγορίας του, τόσο με τα μάτια του ειδικού, χωρίς δεσμεύσεις. Αλλά και από την οπτική του υποψήφιου αγοραστή που πρόκειται να εμπλακεί σε μια αγορά μακροχρόνιας δέσμευσης. Να προσδιορίσεις τη σχέση αξίας/τιμής σήμερα, το όφελος που προκύπτει για τον αγοραστή. Και να αξιολογήσεις ό,τι νέο φέρνει για το μέλλον. Λαμβάνοντας πάντα υπόψη το αποτύπωμα του κάθε μοντέλου στην εγχώρια αγορά αλλά και την ευρύτερη σημασία και επιρροή του για τη μάρκα και τον κόσμο του αυτοκινήτου.
Ο δικός μου φάκελος έχει σφραγιστεί. Εσείς, τώρα που μπήκατε στη διαδικασία, τι θα ψηφίζατε;