Κράτος και ...γραφειοκράτος
Για διπλωματούχους στην υπομονή
- -
- -
Έτυχε πρόσφατα να χάσω το δίπλωμα οδήγησης.
Τηλεφώνησα λοιπόν στο ΚΕΠ του Π. Φαλήρου, για να ενημερωθώ για τα
δικαιολογητικά για επανέκδοση. Οι άνθρωποι μου έστειλαν πρόθυμα φαξ
στο γραφείο, στο οποίο αναγραφόταν και η ανάγκη έκδοσης τριών
παραβόλων μέσω του TAXISNET, πληρωτέα σε τράπεζα. Δεν συζητάω γιατί
θα έπρεπε το Κράτος να με γδάρει με κόστος 70 ευρώ για τα παράβολα,
επειδή χάρηκα για την υποτιθέμενη μηχανογράφηση της
διαδικασίας.
Βιάστηκα.
Χθες πήγα σε υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας, μόνο και μόνο για
να διαπιστώσω ότι το παράβολο του χαρτοσήμου δεν μπορούσε να
εισπραχθεί από τις Τράπεζες.
Προσέφυγα στο ΚΕΠ Μοσχάτου, για να μου εξηγήσουν το λόγο για τον
οποίο δεν ενημερώνουν σωστά τους πολίτες. Μου απάντησαν ότι δεν με
ενημέρωσαν αυτοί αλλά το Π. Φάληρο.
Συμπέρασμα 1ο: Τα ΚΕΠ είναι περιττά και πρέπει να κλείσουν, διότι θα είχαν νόημα, αν λειτουργούσαν ως one stop shop για όλες τις βρωμοδιαδικασίες. Δεν το κάνουν, άρα περιττεύουν.
Συνέχισα στη ΔΟΥ Μοσχάτου, για να πληρώσω το παράβολο χαρτοσήμου, όπου χάρηκα διότι σε όροφο προορισμένο για 40 υπαλλήλους υπήρχαν μόνο 3. Βέβαια δεν έπρεπε να υπάρχει κανείς και να μην απαιτείται καν το παράβολο χαρτοσήμου. Τους ρώτησα γιατί η δουλειά αυτή δεν γίνεται από τους υπαλλήλους του Υπ. Μεταφορών και η απάντηση ήταν ότι ενδέχεται κάποτε να γινόταν αλλά τώρα μειώθηκε και εκεί το προσωπικό και επομένως αδυνατούν. Φυσικά αυτό, στην πραγματικότητα, δεν γινόταν ποτέ. Τους είπα ότι η λύση είναι η απόλυση και των υπολοίπων και η κατάργηση του παραβόλου. Πάγωσαν αλλά δεν μπορούσαν πλέον να με εκδικηθούν.
Συμπέρασμα 2ο: Οι ΔΟΥ πρέπει να κλείσουν εντελώς και η μηχανογράφηση να γίνει ουσιαστική. Δεν είναι δικαιολογία η γιαγιούλα, που δεν μπαίνει στο Internet. Δεν λέω για το Βέλγιο, όπου προσπάθησα να μεταναστεύσω πριν 6 μήνες, αλλά και η Τουρκία έχει πλήρως μηχανογραφηθεί.
Κατέληξα στο παράρτημα του Υπ. Μεταφορών στον Άλιμο, όπου
περίμενα μισή ώρα σε ουρά, απλώς για να δω στο διαχωριστικό τζάμι,
όταν ήρθε η σειρά μου, ότι έπρεπε να πάω πρώτα σε άλλο γραφείο για
επικύρωση των "μηχανογραφημένων" παραβόλων που πλήρωσα στην
τράπεζα.
Στήθηκα σε άλλη ουρά για την επικύρωση, για να ακούσω από τον
υπάλληλο ότι αυτή ήταν αδύνατη, διότι οι τράπεζες θέτουν valeur
μιας ημέρας για αποδέσμευση του ποσού και επομένως πρέπει να
ξαναπάω την επόμενη.
Στη διαμαρτυρία μου ότι το καταθετήριο της τράπεζας θα έπρεπε να
αρκεί εισέπραξα σήκωμα ώμων. Του είπα κατάμουτρα ότι πρέπει να
απολυθεί, διότι αν δεν υπήρχε αυτός, δεν θα ήταν εφικτή η απαίτηση
της ηλίθιας επικύρωσης. Και για να μην νομίσει κανείς ότι απολύω εκ
του ασφαλούς, συμπλήρωσα ότι πρέπει να απολυθώ κι εγώ, παρά την
υποτιθέμενη "στρατηγική σημασία" της δουλειάς μου.
Συμπέρασμα 3ο: Το Υπ. Μεταφορών πρέπει να
μείνει στο 1/10 του υπάρχοντος. Η έκδοση διπλωμάτων οδήγησης δεν
χρειάζεται καν να είναι κρατική διαδικασία. Ανήκει στην κατηγορία
της Πιστοποίησης Προσωπικού και μπορεί να εκτελείται από ιδιωτικούς
Φορείς Πιστοποίησης, διαπιστευμένους κατά ISO 17024.
Αντίθετα θα πρέπει να επεκταθεί η πιστοποίηση πλήθους κατηγοριών
επαγγελματιών (π.χ. επαγγέλματα Υγείας), για να υπάρχει ουσιαστική
και όχι γραφειοκρατική προσθήκη αξίας και αξιοπιστίας στην
κοινωνία.
Έλα όμως που όλο το κρατικιστικό και λαϊκιστικό πολιτικό φάσμα,
με αποχρώσεις από το υπέρυθρο έως το υπεριώδες, επαγγέλλονται ή
εφαρμόζουν το αντίθετο!!!
Και η φωνή των λίγων που θίγουν ουσιαστικά το μέγα ζήτημα του
κρατικιστικού καρκινώματος που βασανίζει και απομυζά την κοινωνία
είναι στην Ελλάδα ιδιαίτερα ασθενής…