Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

NSU Ro80 (1967)

NSU Ro80 (1967)

Ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, απλά γιατί έθεσε τη βάση κάθε εμπροστοκίνητου οικογενειακού sedan έτσι τουλάχιστον όπως τα ξέρουμε σήμερα. Και μπορεί το Ro80 (το Ro για rotary) τελικά να ήταν μια εμπορική αποτυχία και ουσιαστικά ...
Simca 1100 (1967)

Simca 1100 (1967)

Αν θέλετε το απόλυτα μοντέρνο εμπροστοκίνητο hatchback τότε μην ασχοληθείτε με κανένα άλλο αυτοκίνητο, γιατί το Simca 1100 του 1967 είναι όλα όσα αντιπροσωπεύει κάθε μοντέρνο οικογενειακό αυτοκίνητο σήμερα, τόσο σε φιλοσοφία, όσο και σε χώρους, όσο και σε τεχνολογικές ...
Subaru 1000 (1965)

Subaru 1000 (1965)

Ήταν το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο της Subaru, αφού μέχρι τότε κατασκεύαζε μικρο-αυτοκίνητα τύπου «kei» για την ιαπωνική αγορά. Βέβαια η Subaru είχε αρχίσει τη σχεδίαση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου από το 1960 με αερόψυκτο τετρακύλινδρο επίπεδο κινητήρα στα 1,5 λίτρα, αλλά ...
Renault 16 (1965)

Renault 16 (1965)

Ήταν το πρώτο πραγματικό πεντάθυρο hatchback που ξανάγραψε την παγκόσμια ιστορία του αυτοκινήτου με άνετους χώρους και ακόμα πιο άνετες αναρτήσεις. Κατασκευάστηκε στο νέο τότε εργοστάσιο της Χάβρης και τελικά παρήχθησαν 1.845.959 αυτοκίνητα στα 15 χρόνια της ζωής του. Κέρδισε ...
Toyota Sports 800 (1965)

Toyota Sports 800 (1965)

Κανονικά δεν θα έπρεπε να το αναφέρουμε, γιατί εδώ ασχολούμαστε με τα οικογενειακά εμπροστοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά καλό θα ήταν για χάρη της ιστορίας να αναφέρουμε και το εμπροστοκίνητο Toyota του 1965. Ήταν ένα μικρό σπορ διθέσιο αυτοκίνητο σχεδιασμένο από τον ...
Autobianchi Primula (1964)

Autobianchi Primula (1964)

Οι αλλαγές ποτέ δεν είναι εύκολες. Είναι ρίσκο που κανείς δεν θέλει να πάρει. Πάρτε για παράδειγμα τη Fiat, θα μπορούσατε ποτέ να την αποσυνδέσετε από τη κίνηση εμπρός; Όχι, γιατί τα αυτοκίνητά της με τους εμπρός τροχούς κινητήριους έχουν ...
Lancia Fulvia (1963)

Lancia Fulvia (1963)

Ο άλλος ιταλός κατασκευαστής έγραψε και αυτός τη δική του ιστορία στην κίνηση εμπρός παρουσιάζοντας μια σειρά από εντυπωσιακά αυτοκίνητα sport και coupe, όμως η Fulvia ήταν το βασικό οικογενειακό αυτοκίνητο της εταιρείας. Παρουσιάστηκε ως «berlina» το 1963 σχεδιασμένο από ...
Citroen DS (1955)

Citroen DS (1955)

Ένα αυτοκίνητο μια ιστορία από μόνο του, ένας πραγματικός σχεδιαστικός και τεχνολογικός ογκόλιθος. Σχεδιάστηκε από τον ιταλό γλύπτη και βιομηχανικό σχεδιαστή Flaminio Bertoni , ενώ την τεχνολογική πλευρά είχε αναλάβει ο γάλλος αεροναυπηγός Andre Lefebvre!Η DS όμως ήταν κάτι περισσότερο ...
DKW F89 (1950)

DKW F89 (1950)

Μετά το τέλος του πολέμου η Auto Union προσπάθησε και πάλι να στήσει την παραγωγή της στην Δυτική Γερμανία, αφού οι εγκαταστάσεις της στο Zwickau βρίσκονταν πλέον στην Σοβιετική πλευρά. Η παραγωγή του F89 άρχισε στο ανανεωμένο εργοστάσιο του Rheinmetall-Borsig ...
PanhardDyna Χ & Z (1948 & 1954)

PanhardDyna Χ & Z (1948 & 1954)

Από τις πιο δυναμικές και προοδευτικές κατασκευές. Ξεκίνησε με το Dyna X το 1948 με κίνηση εμπρός και αλουμινένια υπερκατασκευή πάνω σε περιμετρικό πλαίσιο! Ο κινητήρας ήταν επίπεδος δικύλινδρος και αερόψυκτος, τετράχρονος με 610 κ.εκατ. αρχικά και φτάνοντας τα 850, ...
Η ουσία του λευκού

Η ουσία του λευκού

Επιτρέψτε μου να κάνω μια παρατήρηση: έχει πέσει στην αντίληψή μου ότι υπάρχει μια λεπτή διαφορά μεταξύ της θέλησης του λαού και της θέλησης… κάποιων, για να το θέσω όσο πιο κομψά μπορώ! Και καλύτερο παράδειγμα διαστρέβλωσης της βαθιάς αυτής ...
Οδηγούμε Mitsubishi Sapporo

Οδηγούμε Mitsubishi Sapporo

Διαφορετικό, όχι κλασικό

Σπάνια ψάχνει κανείς κλασικά αυτοκίνητα στο νησί του Ανατέλλοντος Ηλίου. Και όμως κάποιες πολύ ειδικές εκδόσεις θα μπορούσαν να φορέσουν αυτό τον τίτλο. Αυτή εδώ όμως δεν είναι μια τέτοια περίπτωση.Τα κλασικά (ακόμα και με τη πιο πλατιά περιγραφή) αυτοκίνητα ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Lancia Montecarlo (*) : Κινούμενη τέχνη

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Lancia Montecarlo (*) : Κινούμενη τέχνη

Που διαχωρίζεται η τέχνη και τεχνολογία; Πολύ λένε ότι η τέχνη δεν είναι τίποτα άλλο από την τη τεχνολογία του άχρηστου, αλλά επιτρέψτε μου να διαφωνήσουμε. Υπάρχει και λειτουργικότητα στη τέχνη, γιατί πως αλλιώς να περιγράψεις τη Monte Carlo;(*) Από ...
Group B: απόλυτο θέαμα, αλλά για λίγο!

Group B: απόλυτο θέαμα, αλλά για λίγο!

Τα θρυλικά αυτοκίνητα ράλλυ της τετραετίας 1982-1986

Οι κανονισμοί είναι απλά ένα πλαίσιο, αλλά ειδικά στην περίπτωση των Group B ήταν μια από τις ελάχιστες φορές στην ιστορία των αγώνων που απελευθέρωσαν δυνάμεις που πρόσφεραν από τα πιο συναρπαστικά θεάματα όλων των εποχών.Έτσι, η κατάληξη ήταν αναμενόμενο ...
Εκδηλώσεις κατανόησης

Εκδηλώσεις κατανόησης

Διοργανώσεις σαν το "Κυνήγι Θησαυρού" και "Αντίκες & λουλούδια" αποτελούν την καλύτερη ευκαιρία για εκπαίδευση και την βαθύτερη κατανόηση του κλασικού αυτοκινήτου

Αυτό που μας κάνει πάντα εντύπωση σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, είναι η αγάπη του απλού κόσμου για το αυτοκίνητο και κάθε φορά με πολύ μεγάλη χαρά κινούμαστε ανάμεσα στους μεγάλους και στα παιδιά που συνωστίζονται γύρω από τα «παλιά» αυτοκίνητα.Γιατί, ...
Alfa Romeo MiΤo 1.3 JTDM 95PS

Alfa Romeo MiΤo 1.3 JTDM 95PS

Αν μέχρι τώρα η εικόνα της Alfa Romeo ήταν συνδεδεμένη με σπορ αυτοκίνητα, με τους κινητήρες turbodiesel η προσωπικότητά της αποκτά και μια νέα πτυχή, την οικονομία

Για να πούμε την αλήθεια, στην αρχή μας κακοφάνηκε λίγο ο ήχος, αλλά και η απόκριση του «ντιζελάτου» κινητήρα της MiΤo. Ο λόγος; Επειδή μέχρι τώρα, όπως κάθε Alfa έτσι και τη MiTo την είχαμε συνδυάσει με οδηγική απόλαυση, έχοντας ...
Πρώιμος Ιάπωνας.

Πρώιμος Ιάπωνας.

Το ήξερα ότι ήταν λάθος μου και το έχω μετανιώσει πικρά, αλλά το πεπρωμένο φυγείν αδύνατο!

Το έβλεπα χρόνια παρκαρισμένο εκεί πίσω από το πρώτο νεκροταφείο, ακίνητο να χρησιμοποιείται σαν βάση σκουπιδιών. Δεν ήταν ένα θλιβερό απομεινάρι, αλλά το έβλεπες ότι ήταν ακίνητο για χρόνια. Το ήξερα ότι ήταν λάθος μου και ότι τελικά θα το ...